Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009

Καρκινογόνο το σολάριουμ

Οι επιστήμονες, ειδικοί σε θέματα καρκίνου διεθνώς, αναβάθμισαν τον κίνδυνο των συσκευών τεχνητού μαυρίσματος (σολάριουμ) και άλλων συναφών πηγών εκπομπής υπεριώδους ακτινοβολίας και τις τοποθέτησαν στην κορυφαία κατηγορία κινδύνου πρόκλησης καρκίνου, θεωρώντας τες τόσο θανατηφόρες όσο το δηλητήριο αρσενικό και το αέριο μουστάρδας, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
Από το 1992 οι επιστήμονες θεωρούσαν τα σολάριουμ ως "πιθανώς καρκινογόνα". Όμως μια νέα μετα-ανάλυση 20 επιστημονικών ερευνών, η οποία έγινε από τη Διεθνή Υπηρεσία Ερευνών για τον Καρκίνο (μονάδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας-ΠΟΥ) και δημοσιεύτηκε στο έγκυρο βρετανικό ιατρικό περιοδικό ογκολογίας "Lancet Oncology", συμπεραίνει πλέον οριστικά ότι ο κίνδυνος για καρκίνο του δέρματος αυξάνει κατά 75% στα άτομα που ξεκινούν το τεχνητό μαύρισμα σε ηλικία κάτω των 30 ετών. Σύμφωνα με τους επιστήμονες του ΠΟΥ, όλοι οι τύποι υπεριώδους ακτινοβολίας προκαλούν ανησυχητικές μεταλλάξεις στα πειραματόζωα (ποντίκια), πράγμα που δείχνει ότι αυτή η ακτινοβολία είναι σίγουρα καρκινογόνα. Προηγουμένως, μόνο ένας τύπος υπεριώδους ακτινοβολίας είχε θεωρηθεί θανατηφόρος. Η νέα κατάταξη, από πλευράς κινδύνου, φέρνει πλέον τα σολάριουμ στην ίδια κατηγορία επικινδυνότητας, μεταξύ άλλων, με το τσιγάρο, τον άσβεστο και την ηπατίτιδα Β. Οι ερευνητές συστήνουν ειδικά στους νέους να σταματήσουν τη βλαβερή συνήθεια του τεχνητού μαυρίσματος, καθώς τα περισσότερα φώτα που χρησιμοποιούνται στα σολάριουμ και στις άλλες σχετικές συσκευές, εκπέμπουν κυρίως υπεριώδη ακτινοβολία, η οποία προκαλεί καρκίνο του δέρματος και των ματιών.

Οι αντιδράσεις στην έρευνα
Στη νέα αυστηρότερη ταξινόμηση αντέδρασε η ευρωπαϊκή ένωση εταιριών παραγωγής και λειτουργίας σολάριουμ, η επικεφαλής της οποίας, Κάθι Μπανκς, επέμεινε ότι "δεν υπάρχει αποδεδειγμένη σχέση ανάμεσα στην υπεύθυνη χρήση των σολάριουμ και στον καρκίνο του δέρματος". Όμως ήδη επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι νέοι που χρησιμοποιούν τακτικά τα σολάριουμ, είναι οκτώ φορές πιο πιθανό να εμφανίσουν μελάνωμα, την πιο φονική μορφή καρκίνου του δέρματος. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει ήδη προειδοποιήσει τους νέους κάτω των 18 ετών να μείνουν μακριά από τα σολάριουμ, ενώ η Αμερικανική Εταιρία Καρκίνου συμβουλεύει το ίδιο. Η Βρετανική Ένωση Δερματολόγων χαιρέτισε τα πορίσματα της νέας έρευνας για τον αυξημένο κίνδυνο των σολάριουμ και ζήτησε την άμεση λήψη ρυθμιστικών μέτρων, αν και απέφυγε να ζητήσει την πλήρη κατάργηση των σολάριουμ, προτείνοντας, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, την καλύτερη πληροφόρηση του κοινού, τον περιορισμό της χρήσης τους στους ενηλίκους και την πλήρη απαγόρευση του τεχνητού μαυρίσματος στα παιδιά. Το σκεπτικό της είναι ότι αφού και άλλοι γνωστοί καρκινογόνοι παράγοντες δεν έχουν ακόμα απαγορευτεί, δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο άμεσα με τα σολάριουμ. Τα σολάριουμ έχουν μεγάλη εξάπλωση στη Βόρεια Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Για παράδειγμα, έχει βρεθεί ότι 14 εκατ. Γερμανοί 18-45 ετών τα χρησιμοποιούν, ενώ το ένα τέταρτο του πληθυσμού σε διάφορες χώρες (Γαλλία, Σουηδία, Βέλγιο κ.α.) κατά καιρούς έχουν χρησιμοποιήσει αυτές τις συσκευές.

Τρία τα σοβαρά κρούσματα Νέας Γρίπης

Στο νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης στράφηκαν τα βλέμματα, χθες, όσον αφορά τη Νέα Γρίπη. Εκεί νοσηλεύεται 16χρονη Βρετανίδα για την οποία οι γιατροί επισημαίνουν ότι είναι το τρίτο σοβαρό κρούσμα της γρίπης Α στη χώρα.
Μετά τα δυο περιστατικά στην Κρήτη, όπου δυο άνδρες, 33 και 42 ετών νοσηλεύονται στην εντατική νοσοκομείου του Ηρακλείου, το 16χρονο κορίτσι συγκεντρώνει την ιδιαίτερη προσοχή των γιατρών. Όπως επισήμαναν έχουν «συγκρατημένη αισιοδοξία», καθώς νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας, η 16χρονη Βρετανίδα υπήκοος που βρέθηκε θετική στον ιό της Νέας Γρίπης Η1Ν1, εισήχθη στη ΜΕΘ του νοσοκομείου με βαριά αναπνευστική δυσχέρεια.
Την ίδια ώρα, σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται με συμπτώματα βαριάς πνευμονίας στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου 42χρονος από τη Βόρεια Ήπειρο. Πρόκειται για το δεύτερο σοβαρό κρούσμα της νέας γρίπης Α (Η1Ν1) στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 42χρονος είχε παρουσιάσει πριν ημέρες τα συμπτώματα, αλλά αμέλησε να ζητήσει ιατρική βοήθεια.
Το πρώτο κρούσμα ήταν σε 33χρονο -επίσης από την Κρήτη- που εισήχθη στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Κρήτης.
Σήμερα, ο υπουργός Υγείας Δημήτρης Αβραμόπουλος θα συναντηθεί με τα προεδρεία της ΕΝΑΕ και της ΚΕΔΚΕ στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας προκειμένου να τους ενημερώσει για την πορεία του ιού στη χώρα μας, καθώς και τα μέτρα που λαμβάνονται για τη νέα αυτή μορφή γρίπης.
Δύο θετικά κρούσματα νέας γρίπης Α (Η1Ν1) πιστοποιήθηκαν σήμερα σε στρατιώτες που υπηρετούν στην Κω. Όπως διευκρινίστηκε, ο πρώτος νοσηλεύεται από τις 23 Ιουλίου, αρχικά στο αναρρωτήριο της Μονάδας του, και στη συνέχεια στο Γενικό Νοσοκομείο της Κω. Ο δεύτερος νοσηλεύεται από τις 25 Ιουλίου στο ΓΝ Κω και σήμερα εξέρχεται για νοσηλεία στο αναρρωτήριο. Δεν πρόκειται για σοβαρά κρούσματα, σύμφωνα με τους γιατρούς.

Κινδυνεύουν οι έγκυες
Οι έγκυες που προσβάλλονται από τη νέα γρίπη Α έχουν τετραπλάσιο κίνδυνο να παρουσιάσουν επιπλοκές που απαιτούν νοσηλεία και εμφανίζουν ποσοστό θνησιμότητας περισσότερο αυξημένο από το μέσο όρο, σύμφωνα με μια αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται σήμερα.
Οι περισσότερες από τις εγκύους που προσβλήθηκαν από τον ιό το 2009 χρειάστηκε να νοσηλευθούν, αναφέρεται επίσης στη μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε από τα oμοσπονδιακά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) και δημοσιεύεται από τη βρετανική ιατρική επιθεώρηση Lancet.
Έξι έγκυες έχουν υποκύψει από την ασθένεια από τις 15 Απριλίου 2009, όταν η νέα γρίπη επισημάνθηκε στις ΗΠΑ, ώς τις 16 Ιουνίου. Ο αριθμός τους αντιπροσωπεύει 13% των περίπου 45 θανάτων που προκάλεσε η νέα γρίπη στη διάρκεια της περιόδου αυτής.
Συνολικά 34 έγκυες προσβλήθηκαν από τον ιό και 11, δηλαδή το ένα τρίτο, χρειάστηκαν νοσηλεία. Τα κρούσματα των εγκύων αποτέλεσαν το 0,62% όλων των κρουσμάτων γρίπης, επιβεβαιωμένων ή πιθανών.

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Τι να προσέχουν οι εργαζόμενοι για τον Η1Ν1

Οδηγίες για τη διαχείριση και την πρόληψη της νέας γρίπης σε επιχειρήσεις και εργασιακούς χώρους εκδόθηκαν από το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Υγιεινή και Ασφάλεια της Εργασίας και το Εργαστήριο Υγιεινής και Προστασίας Περιβάλλοντος της Ιατρικής Σχολής Θράκης, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος της πιθανής έκθεσης των εργαζομένων και η διάδοση της πανδημικής γρίπης Α στον εργασιακό χώρο.
Στους εργοδότες, μεταξύ άλλων, συνιστάται:
-Να ενθαρρύνουν τους ασθενείς εργαζόμενους να παραμένουν κατ' οίκον.
-Να υπενθυμίζουν στους εργαζομένους τον κατάλληλο τρόπο πλυσίματος των χεριών, την αναπνευστική υγιεινή και τον τρόπο αποτροπής μετάδοσης με το βήχα.
-Να παρέχουν τις κατάλληλες εγκαταστάσεις για το πλύσιμο χεριών στους κοινόχρηστους χώρους.
-Να παρέχουν υλικά, απολυμαντικά και πετσέτες μιας χρήσης στους εργαζόμενους για την καθαριότητα των επιφανειών εργασίας τους, καθώς επίσης και τα κατάλληλα δοχεία απορριμμάτων.
-Να απολυμαίνουν επιφάνειες στον εργασιακό χώρο, όπως των πάγκων εργασίας, των λαβών των πορτών και των επιφανειών των λουτρών.
Όσον αφορά τους εργαζόμενους, μεταξύ άλλων, προτείνεται:
-Να παραμείνουν στο σπίτι τους για 7 ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων ή μέχρι την πλήρη υποχώρηση των συμπτωμάτων.
-Όσοι είναι υγιείς αλλά έχουν ένα άρρωστο οικογενειακό μέλος στο σπίτι, να εργάζονται κανονικά, αλλά να ελέγχουν καθημερινά την υγεία τους, να το δηλώνουν στον προϊστάμενό τους και να παραμένουν στο σπίτι όταν νοσήσουν.
-Να καλύπτουν τη μύτη και το στόμα με ένα χαρτομάντιλο όταν βήχουν ή φταρνίζονται.
-Πλύσιμο των χεριών συχνά με σαπούνι και νερό, ειδικά μετά από βήχα ή φτάρνισμα.
-Αποφυγή της επαφής των ματιών, της μύτης ή του στόματος και της στενής επαφής με τους ασθενείς.
Αν κάποιος νοσήσει την ώρα που εργάζεται, πρέπει να:
-Ενημερώνονται οι αρμόδιοι φορείς.
-Ο εργαζόμενος να παραμένει σε ένα δωμάτιο μόνος του και να μην έχει επαφές με άλλους εργαζόμενους.
-Εάν ο εργαζόμενος χρειασθεί να πάει σε έναν κοινόχρηστο χώρο, να καλύψει τη μύτη και το στόμα με ένα χαρτομάντιλο όταν βήχει ή φταρνίζεται, ή να φορέσει μια μάσκα εάν είναι διαθέσιμη και ανεκτή.
-Να ειδοποιείται ο προϊστάμενος και ο εργαζόμενος να στέλνεται στο σπίτι το συντομότερο δυνατόν.

Σε ετοιμότητα για τη Νέα Γρίπη

Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, για να δεχθεί και να περιθάλψει τα άτομα που θα νοσήσουν από τη Νέα Γρίπη, παρά τις μικρές αδυναμίες που υπήρξαν κατά τις δύο πρώτες μέρες λειτουργίας του ως Νοσοκομείου αναφοράς. Την ίδια στιγμή γιατροί αλλά και επιδημιολόγοι εμφανίζονται καθησυχαστικοί θεωρώντας υπερβολικό τον πανικό που έχει δημιουργηθεί λόγω της ταχύτητας της εξάπλωσης του Ιού.
«Είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε και να περιθάλψουμε με αποτελεσματικότητα οποιον
δήποτε έχει νοσήσει από τον ιό», δήλωσε στον ΤΘ ο Γιώργος Χριστόπουλος, διοικητής του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα μέτρα που ισχύουν από την Τετάρτη, ενώ παραδέχθηκε πως υπήρξαν κάποιες μικρές αδυναμίες λόγω προσαρμογής, οι οποίες και αντιμετωπίστηκαν.
«Τα μέτρα που ελήφθησαν δε διαφέρουν σε τίποτα από αυτά που ίσχυαν την περίοδο που ήταν σε έξαρση η νόσος των πτηνών», σημειώνει ο κ. Χρυστόπουλος και συνεχίζει: «Οι μάσκες που χρησιμοποιούνται είναι ίδιας ποιότητας και οι ειδικοί χώροι που υπάρχουν για να δεχθούμε ασθενείς που έχουν προσβληθεί από τη νόσο είναι οι ίδιοι, όπως και τότε».
Σύμφωνα με τον διοικητή του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, «το ευχάριστο μέχρι στιγμής είναι ότι τις προηγούμενες δύο μέρες δεν υπήρξε κάποιο σοβαρό περιστατικό και ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί. Από την άλλη πλευρά να σημειώσω πως αντιμετωπίσαμε κάποια μικρά προβλήματα που έχουν να κάνουν με την υποδοχή, κάτι που είναι στα πλαίσια της προσαρμογής, αλλά ξεπεράστηκαν».

Η γνώμη των επιδημιολόγων
Παρά τον πανικό που έχει δημιουργήσει τους τελευταίους μήνες η γρήγορη εξάπλωση του ιού της Νέας Γρίπης, γιατροί και επιδημιολόγοι εμφανίζονται καθησυχαστικοί. «Είναι λάθος να πανικοβάλουμε τον κόσμο σε τέτοιο βαθμό», δήλωσε στον ΤΘ η επιδημιολόγος Μαλαματένια Βαγιωνά . «Δεν χρειάζεται να υπάρχει πανικός ούτε να διογκώνεται το συγκεκριμένο θέμα, καθώς όπως έχουμε διαπιστώσει όλοι ο ιός (H1N1) δεν είναι θανατηφόρος. Είναι μία νέα μορφή γρίπης με τη διαφορά να βρίσκεται στο τρόπο εξάπλωσης της», πρόσθεσε.
Η κ Βαγιωνά επίσης σημειώνει: «Θεωρώ πως όσο αυξάνεται το ποσοστό ανθρώπων που νοσούν, θα δημιουργηθούν πιο γρήγορα τα αντισώματα και έτσι θα σταματήσει και η εξάπλωση του ιού».
Σε ερώτηση που της έγινε για το αν η Νέα Γρίπη «κρύβει» τον ιό της μηνιγγίτιδας, όπως υποστήριξαν σκοτσέζοι γιατροί μετά από περιστατικά που σημειώθηκαν στην Μεγάλη Βρετανία, κάτι που δημοσίευσε ο Independent, η κ. Βαγιωνά υποστήριξε πως δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύει κάτι τέτοιο, γι’ αυτό και τα δημοσιεύματα διαψεύστηκαν στην Αγγλία την ίδια στιγμή.

Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009

Δεν τον πίστευαν στο ΕΚΑΒ!

Απαράδεκτο! Λίγο έλειψε να πεθάνει επειδή δεν τον πίστευαν όταν τους έλεγε πως έπαθε εγκεφαλικό! Συνέβη στις 4.30 τα ξημερώματα της Τετάρτης 22 Ιουλίου –και είδε το φως της δημοσιότητας από το Blog «enohlitika.blogspot.com». Ένας 20χρονος βρήκε ταξιτζή αιμόφυρτο και δεν τον πίστευαν από το ΕΚΑΒ!
Ο νεαρός, έψαχνε ταξί στη οδό Βασ. Ολγας, στο ύψος της 25ης Μαρτίου. Στην πιάτσα μπροστά από την Εθνική τράπεζα, βρήκε ένα ταξί σταματημένο και με αναμμένη τη «κουκούλα». Πλησίασε στο παράθυρο και είπε στον οδηγό τον προορισμό του. Εκείνος του απαντάει ψιθυριστά ότι δεν βολεύει…
Τότε ο νεαρός προσέχει ότι ο οδηγός ήταν γεμάτος αίματα. Τον ρωτάει τι έχει και διαπιστώνει ότι ο άνθρωπος δεν είναι καλά. Έβγαζε αίμα από τη μύτη και το στόμα. Τα ρούχα του είχαν βαφτεί από το αίμα του και με δυσκολία διατηρούσε τις αισθήσεις του.
Ο νεαρός σάστισε και όπως ήταν φυσικό κάλεσε το «166». Ανέφερε το περιστατικό, αλλά για κακή του τύχη, ο τηλεφωνητής του ΕΚΑΒ, σύμφωνα με την καταγγελία δεν τον πίστεψε! Ο νεαρός επέμεινε! Ο τηλεφωνητής του ζήτησε τα στοιχεία και το τηλέφωνο του, ο νεαρός τα έδωσε και περίμενε εκεί, μαζί με τον αιμόφυρτο ταξιτζή να έρθει το ασθενοφόρο. Ωστόσο η ώρα περνούσε και ασθενοφόρο δεν φαινόταν!
Τρομαγμένος ο νεαρός βγήκε στο δρόμο και σταμάτησε ένα διερχόμενο ταξί (ήταν, πλέον, πέντε η ώρα το πρωί, αλλά ακόμη κι εκείνη την ώρα δεν περνούν και πολλά ταξί). Ευτυχώς διερχόμενος οδηγός του ταξί τον πίστεψε. Σταμάτησε και είδε τον συνάδελφο του αιμόφυρτο. Αμέσως ειδοποίησε και αυτός μέσω του κέντρου της εταιρίας του το ΕΚΑΒ.
Τελικά το ασθενοφόρο έφθασε στον τόπο του συμβάντος με μιάμιση ώρα καθυστέρηση! Ο άτυχος οδηγός είχε πάθει εγκεφαλικό και η κατάσταση του ήταν κρίσιμη. Ευτυχώς οι τραυματιοφορείς του ΕΚΑΒ τον πρόλαβαν ζωντανό και τον μετέφεραν στο νοσοκομείο...

Ενισχύονται τα μέτρα για τη Νέα Γρίπη

Ρεπορτάζ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ
από τον ΤΥΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Εντείνονται οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση της Νέας Γρίπης, στη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, από το πρωί, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου είναι το δεύτερο Νοσοκομείο μετά το ΑΧΕΠΑ που θα περιθάλπει άτομα τα οποία πάσχουν από τον ιό (H1N1).
Τα δύο Νοσοκομεία θα εφημερεύουν εναλλάξ για καλύτερη και πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση. Έτσι, πλέον η Θεσσαλονίκη διαθέτει δύο νοσοκομεία αναφοράς για τον ιό της Νέας Γρίπης.
Σύμφωνα με τη διοικήτρια του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (Ε.Κ.Ε.Υ.) Βορείου Ελλάδος, Τζίνα Λεπτοκαρίδου-Λακασά «δεν έχουν καταγραφεί, ακόμη, ακόμα σοβαρά κρούσματα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, κάτι που είναι πολύ θετικό». Η κ. Λεπτοκαρίδου τονίζει χαρακτηριστικά:
«Ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σοβαρά περιστατικά και όλα έχουν ιαθεί ή οι ασθενείς βρίσκονται υπό φαρμακευτική αγωγή. Να σημειώσω πως όσοι έχουν ύποπτα συμπτώματα θα μπορούν να πηγαίνουν σε οποιοδήποτε Νοσοκομείο για εξετάσεις και αν διαπιστωθεί πως έχουν τη νέα Γρίπη, θα σταλούν στα νοσοκομεία αναφοράς», προσθέτει.
Ο παθολόγος, Κ. Κουτσομητέλης, επισημαίνει πως «πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη Νέα Γρίπη όπως και οποιαδήποτε άλλη μορφή της». Μάλιστα, υπογραμμίζει χαρακτηριστικά πως «δυστυχώς, κάθε χρόνο, υπάρχουν θανατηφόρα περιστατικά και από τη λεγόμενη απλή γρίπη».
Όσον αφορά τα εμβόλια, αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα το φθινόπωρο χωρίς να έχει οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία.

Επιτάχυνση της εξάπλωσης στην Ε.Ε.
Για την επιτάχυνση της εξάπλωσης των κρουσμάτων της νέας γρίπης Α στη Ευρωπαϊκή Ένωση κατά την καλοκαιρινή περίοδο προειδοποίησε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ τόνισε πως υπάρχει κίνδυνος το φθινόπωρο να αυξηθούν κατακόρυφα τα κρούσματα, όταν η πανδημία θα συνδυαστεί με την εποχική γρίπη
Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου που έδωσε η επίτροπος σε θέματα υγείας Αντρούλα Βασιλείου ανέφερε πως στις αρχές Οκτωβρίου θα συγκληθεί ένα έκτακτο συμβούλιο υπουργών της ΕΕ ώστε να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα.
Την ίδια στιγμή υπάρχει ο φόβος για αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων λόγω της τουριστικής κίνησης.
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία, η πανδημία εξαπλώνεται ταχύτατα στον κόσμο. Στις 09.00 χθες το πρωί, είχαν διαγνωσθεί 17.189 κρούσματα στην ΕΕ, με 29 θανάτους στο Ηνωμένο Βασίλειο και 4 στην Ισπανία, ενώ από την άλλη πλευρά εκτός ΕΕ έχουν διαγνωσθεί 149.364 κρούσματα και (έχουν καταγραφεί) 810 θάνατοι. Το θετικό είναι ότι το ποσοστό θνησιμότητας παραμένει σχετικά μικρό μέχρι στιγμής.


Independent: Κρύβει τη μηνιγγίτιδα ο ιός!
Αίσθηση προκαλεί στη Βρετανία, το δημοσίευμα της εφημερίδας Independent, με τίτλο "Φόβοι ότι η γρίπη των χοίρων καλύπτει τη μηνιγγίτιδα". Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, ασθενείς στους οποίους διαγνώστηκε ο ιός Η1Ν1, ίσως τελικά να έπασχαν από μηνιγγίτιδα.
Την ίδια ώρα, η νεκροψία που έγινε σε εξάχρονη Βρετανίδα που έχασε τη ζωή της από τον ιό, έδειξε ότι στρεπτόκοκκος της προκάλεσε σοβαρές μολύνσεις που οδήγησαν στο θάνατό της. Επίσης, μία 17χρονη από τη Σκωτία, πέθανε τελικά από μηνιγγίτιδα, ενώ αρχικά οι γιατροί είχαν διαγνώσει ότι είχε προσβληθεί από τη νέα γρίπη.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, περίπου 3.500 ασθενείς νοσηλεύονται στη Βρετανία, κάθε χρόνο με μηνιγγίτιδα. Το 60% των ασθενών αυτών είναι ηλικίας κάτω των πέντε ετών.
Οι γιατροί υποπτεύονται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει μετά την περίπτωση 15χρονου που πέθανε από Νέα Γρίπη στο Βασιλικό Νοσοκομείο της Γλασκώβης. Η νεκροψία-νεκροτομή αποκάλυψε πως ο ιός «έκρυβε» τη μηνιγγίτιδα –όπως ανακοίνωσε η σκοτζέζικη κυβέρνηση. Μάλιστα, το Ερευνητικό Ίδρυμα για τη μηνιγγίτιδα, της ίδιας χώρας, ανακοίνωσε ότι η πανδημία Νέας Γρίπης θα μπορούσε να οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση και των κρουσμάτων μηνιγγίτιδας.
Συγκεκριμένα, η επικεφαλής του ιδρύματος, Χάρπιντερ Κόλακοτ, δήλωσε ότι «υπάρχει ανησυχία για το θέμα. Κυρίως επειδή η Νέα Γρίπη έχει τη δυνατότητα να καλύπτει άλλες επικίνδυνες ασθένειες, όπως η μηνιγγίτιδα. Η μηνιγγίτιδα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, επειδή μπορεί να εξελιχθεί σε καλπάζουσα και να προχωρήσει με πολύ γρήγορους ρυθμούς».
Το πρώτο θανατηφόρο κρούσμα τους ανακοίνωσαν και τα νησιά Τόγκα, στον Ειρηνικό Ωκεανό. Πρόκειται για μία 26χρονη έγκυο, που έπασχε από πνευμονία. Οι γιατροί κατάφεραν όμως να σώσουν το μωρό.

Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

Ασθενοφόρο στη ΔΕΘ;

Επιστολή προς τους Προέδρους της ΔΕΘ Δημήτρη Μπακατσέλο και της Helexpo Αριστοτέλη Θωμόπουλο έστειλε ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, σχετικά με την πρόθεση της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης να παραχωρήσει τη χρήση του περιπτέρου της εντός του χώρου της ΔΕΘ στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), προκειμένου να σταθμεύει εκεί ένα πλήρως επανδρωμένο ασθενοφόρο για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών της περιοχής (κεντρο-ανατολικά).
Με την εξαίρεση του διαστήματος 20 ημερών στην περίοδο της ΔΕΘ, ο Νομάρχης ζητά από τη ΔΕΘ και τη HELEXPO να εγκρίνουν την εγκατάσταση στο χώρο του περιπτέρου της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης ενός ασθενοφόρου και δύο ανδρών του ΕΚΑΒ.

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

Μοίρασε ζωή με το θάνατό της

Του ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ
από τον ΤΥΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ζωή, με το θάνατό του, πρόσφερε 13χρονο κοριτσάκι από τα Ιωάννινα. Πέντε συνάνθρωποί μας χαμογελούν, πάλι, στη ζωή, χάρη στις συνεχόμενες μεταμοσχεύσεις που έγιναν στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης. Κι άνοιξε, έτσι, πάλι, η συζήτηση, για την προσφορά ζωής, τη δωρεά ζωτικών οργάνων, που θεωρείται ως μία νίκη του ανθρώπου στην πάλη του με την αρρώστια και το θάνατο, καθώς η χώρα μας είναι η τελευταία ευρωπαϊκή όσον αφορά τον αριθμό μεταμοσχεύσεων.

Οι μεταμοσχεύσεις οργάνων προσφέρουν καλύτερη ποιότητα ζωής σε εκατοντάδες ανθρώπους καθημερινά. Στην Ελλάδα 800-900 συνάνθρωποί μας είναι σε λίστα αναμονής περιμένοντας να βρεθεί το μόσχευμα που θα τους δώσει μία ευκαιρία στη ζωή.
Τα ποσοστά επιτυχίας είναι μεγάλα σε όλα τα όργανα που μεταμοσχεύονται. Συγκεκριμένα, οι περιπτώσεις επιστροφής σε υγιή κατάσταση και φυσιολογική ζωή σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (Ε.Ο.Μ.) αγγίζουν το ποσοστό του 80% στις μεταμοσχεύσεις νεφρού, 70% καρδιάς και ήπατος και 90% κερατοειδούς χιτώνα του οφθαλμού.
Παρά τα μεγάλα ποσοστά επιτυχημένων επεμβάσεων, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά τον αριθμό των πραγματοποιούμενων μεταμοσχεύσεων. Σύμφωνα και πάλι με τα στοιχεία του Ε.Ο.Μ., το 2001 η αναλογία του αριθμού μεταμοσχεύσεων ανά εκατομμύριο πληθυσμού στην Ελλάδα ήταν 2,9%, τη στιγμή που στην Ισπανία ήταν 32,5%, στην Πορτογαλία 20,2%, στην Αυστρία 23,7% και στο Βέλγιο 21,6%.

Οι μεταμοσχεύσεις του Ιπποκρατείου
Ελπίδα και μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή, σε πέντε ανθρώπους που έπασχαν από χρόνια και σοβαρά προβλήματα υγείας, έδωσε το περασμένο Σαββατοκύριακο 13χρονο κοριτσάκι από τα Γιάννενα, που έχασε την ζωή του πέφτοντας σε γκρεμό. Οι δύο από τις πέντε μεταμοσχεύσεις έγιναν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης. Λήπτες, 34χρονη που έπασχε από κίρρωση ήπατος και 8χρονο κοριτσάκι το οποίο είχε σοβαρό πρόβλημα υγείας, αφού έπασχε από συγγενή πάθηση των νεφρών και ζούσε χρόνια με τεχνητό νεφρό. Η μετεγχειρητική τους κατάσταση κρίνεται καλή, κάτι που αποδεικνύει για ακόμα μία φορά πόσο σημαντικός και πόσο αξιόπιστος είναι αυτός ο τρόπος θεραπείας χρόνιων ασθενειών.
Ο καθηγητής και γιατρός στη χειρουργική κλινική των μεταμοσχεύσεων του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Τακούδας, μίλησε για τις μεταμοσχεύσεις και για το πόσο σημαντική είναι για τον άνθρωπο αυτή η μέθοδος, ώστε να αντιμετωπίσει προβλήματα σοβαρά που του στερούν την καλή ποιότητα ζωής. Ειδική μνεία έκανε στην κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα:
«Είναι μεγάλη ικανοποίηση για εμάς όταν κάποιος άνθρωπος μπορεί να ζει ξανά φυσιολογικά, αφού αποκτά και πάλι καλή ποιότητα ζωής. Το άσχημο είναι στην Ελλάδα πως δεν είναι αρκετά διαδεδομένες οι μεταμοσχεύσεις και αυτό φαίνεται και από το ότι την φετινή χρονιά οι δότες ήταν ελάχιστοι», τόνισε.

Σάββατο 18 Ιουλίου 2009

Κρούσμα νέας γρίπης σε κατασκήνωση

Κρούσμα της νόσου των χοίρων σε κατασκηνωτή,σε παιδική κατασκήνωση στη Χαλκιδική. Ο νεαρός επέστρεψε απο οικογενειακό ταξίδι απο την Αγγλία και παρουσίασε υψηλό πυρετό. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης όπου και επιβεβαιώθηκε η νόσος.
Ο ασθενής νοσηλεύεται στο σπίτι του, ενω οι υπόλοιποι κατασκηνωτές συνεχίζουν κανονικά το πρόγραμμα τους. Σύμφωνα με πληροφορίες ο πατέρας του μικρού ειναι γνωστός γιατρός της Θεσσαλονίκης.

Φωτογραφία και κείμενο από το photoreportage.gr

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009

Ένας στους δύο προτιμά παραδοσιακά προϊόντα

Σημαντικά ευρήματα προέκυψαν από έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στη συμπεριφορά του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή απέναντι στα ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Αγροτικής Οικονομίας, της Γεωπονικής Σχολής του Α.Π.Θ. Περίπου οι μισοί περίπου από τους ερωτώμενους (48,8%) απάντησαν, ότι συχνά καταναλώνουν παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά, το 29,5% ότι τα καταναλώνουν περιστασιακά, το 16,9% ότι τα καταναλώνουν πολύ συχνά, το 4,3% των ερωτηθέντων τα καταναλώνουν σπάνια, ενώ μόνο το 0,5% δεν καταναλώνουν ποτέ παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά.
Αναφορικά με τα διάφορα είδη των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών, τα δημοφιλέστερα στην κατανάλωση είναι το γιαούρτι, το μέλι, τα τοπικά τυριά, οι μαρμελάδες, τα γλυκά κουταλιού, ο τραχανάς, οι χυλοπίτες και το κρασί.
Η πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά, κυρίως γιατί θεωρεί ότι είναι φτιαγμένα με αγνά υλικά χωρίς χημικά πρόσθετα, είναι πιο υγιεινά από τα βιομηχανοποιημένα και έχουν ωραία γεύση και άρωμα.
Ο σημαντικότερος λόγος, για τον οποίο τα μικρό ποσοστό του δείγματος δεν αγοράζει παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά είναι το γεγονός ότι τα φτιάχνουν μόνοι τους, ενώ δεύτερο σημαντικό εμπόδιο στην αγορά τους είναι, το ότι δεν τα βρίσκουν εύκολα στην αγορά.
Αναφορικά με τον τόπο αγοράς των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών η πλειονότητα των καταναλωτών προτιμά να τα προμηθεύεται από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, από ειδικά καταστήματα πώλησης παραδοσιακών τροφίμων και ποτών και από τη λαϊκή αγορά.
Οι περισσότεροι καταναλωτές (87%), κατά την επίσκεψή τους στους τόπους παραγωγής των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών θα αγοράσουν οπωσδήποτε κάποια παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά, διότι κατά κύριο λόγο είναι τοπικά και φτιαγμένα με τοπικές πρώτες ύλες και συνταγές.
Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές του δείγματος φαίνεται ότι φτιάχνουν μόνοι τους κάποια από τα παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά.
Το 82% των καταναλωτών προτιμά τα συσκευασμένα παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά. Το 58% διαβάζει πολύ συχνά τις πληροφορίες που αναγράφονται στην ετικέτα των συσκευασμένων παραδοσιακών τροφίμων και ποτών, και ενδιαφέρεται να μάθει κυρίως για την ημερομηνία λήξης, τα συστατικά και τον τόπο προέλευσής τους.
Όσον αφορά στις τιμές των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών το 49% τις βρίσκει υψηλές, αλλά οι περισσότεροι δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για την αγορά των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών με τιμή προσαυξημένη έως 10% συγκριτικά με αυτή των βιομηχανοποιημένων τροφίμων και ποτών.
Το 52% των καταναλωτών δε θεωρεί ικανοποιητική την διάθεση των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών.
Σχετικά με την ενημέρωση των καταναλωτών για τα παραδοσιακά τρόφιμα και ποτά, η πλειονότητα των καταναλωτών (76%) δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από την ενημέρωσή τους. Οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν ενημερωθεί για την κατηγορία αυτή των τροφίμων κυρίως από συγγενείς και φίλους, από τα περιοδικά και από την τηλεόραση. Για καλύτερη ενημέρωσή τους θεωρούν ότι το Κράτος θα πρέπει να στηρίξει οικονομικά τους γυναικείους συνεταιρισμούς, για μεγαλύτερη προβολή τους ώστε να μπορέσουν να προβληθούν και να υπάρχουν περισσότερες ενημερωτικές εκπομπές στην τηλεόραση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το προφίλ του καταναλωτή των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι το ακόλουθο: καταναλωτής ηλικίας άνω των 41 ετών, έγγαμος με περισσότερα από 2 ενήλικα μέλη στο νοικοκυριό του και σχετικά υψηλό εισόδημα (2500-3000).
Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι η κατανάλωση των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών εξαρτάται πρωτίστως από την περιοχή στην οποία διαμένουν οι καταναλωτές (30%), από το μηνιαίο οικογενειακό τους εισόδημα (26%) και από τον αριθμό των ενήλικων μελών του νοικοκυριού τους (21%).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, με προσωπικές συνεντεύξεις και συμπληρώθηκαν 414 έγκυρα ερωτηματολόγια, από τον Ιανουάριο του 2009 έως τον Απρίλιο του 2009, από άνδρες, γυναίκες, νέους και ηλικιωμένους, ανθρώπους από όλες τις κοινωνικές τάξεις, με διαφορετικό μορφωτικό επίπεδο και διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την μεταπτυχιακή φοιτήτρια Ελισσάβετ Ζαργκλή και την Αν. Καθηγήτρια του Τομέα Αγροτικής Οικονομίας, της Γεωπονικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Ειρήνη Τζίμητρα - Καλογιάννη.
Να σημειωθεί ότι ο όρος «παραδοσιακά τρόφιμα» αναφέρεται σε τρόφιμα φτιαγμένα από ιδιαίτερες πρώτες ύλες, με μια συνταγή γνωστή για μεγάλο χρονικό διάστημα και /ή με μια συγκεκριμένη διαδικασία. Τα παραδοσιακά τρόφιμα συσχετίζονται, επίσης, συχνά με τα τοπικά και τα χειροποίητα τρόφιμα που αναφέρονται στα συγκεκριμένα συστατικά, τον τόπο παραγωγής και την τεχνογνωσία.
Ως παραδοσιακά ορίζονται τα τρόφιμα που έχουν αποδεδειγμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από άλλα παρόμοια προϊόντα της ίδιας κατηγορίας όσον αφορά στη χρήση παραδοσιακών συστατικών (πρώτη ύλη ή πρωτογενή προϊόντα) ή την παραδοσιακή σύσταση ή τον παραδοσιακό τρόπο παραγωγής ή/και μεταποίησης τους.
Διακρίνονται σε α) Παραδοσιακά προϊόντα δημητριακών (τραχανάς, χυλοπίτες, κουσκούσι. περέκ κ.ά.), β) Παραδοσιακά προϊόντα κρέατος (χωριάτικα λουκάνικα, καβουρμάς, παστουρμάς κ.ά.), γ) Παραδοσιακά προϊόντα λαχανικών και φρούτων (κομπόστες, μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού, τουρσιά κ.ά.), δ) Άλλα παραδοσιακά τρόφιμα (παστέλι, λουκούμια, αμυγδαλωτά, μουστοκούλουρο κ.ά.) και ε) Παραδοσιακά ποτά (λικέρ, κρασί, τσίπουρο, τσικουδιά).

Η φωτογραφία είναι της Σίσσυς Βασιλειάδου, από το photoreportage.gr

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2009

Στα 222 τα κρούσματα Νέας Γρίπης στη χώρα μας

Έξι επιπλέον κρούσματα αναφέρθηκαν σήμερα, 10 Ιουλίου 2009 και έως ώρα 11:00, από τα Εργαστήρια Αναφοράς Βορείου και Νοτίου Ελλάδος. Από αυτά:
• Δύο (2) προέρχονται από χώρες του Εξωτερικού με επιβεβαιωμένα κρούσματα
• Ένα (1) ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα εντός της Ελλάδος
• Τρία (3) των οποίων οι επαφές διερευνώνται.
Συνολικά, τα περιστατικά που νόσησαν από το νέο ιό της γρίπης ανέρχονται σε διακόσια είκοσι δύο (222), από τα οποία εκατόν δύο (102) έχουν ιαθεί πλήρως. Οι υπόλοιποι ασθενείς ακολουθούν τις προβλεπόμενες διαδικασίες νοσηλείας.
Η συμπτωματολογία της νόσου συνεχίζει να είναι ήπια και ο Τομέας Υγείας, το Ε.Κ.ΕΠ.Υ. και το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. βρίσκονται σε εγρήγορση για την αντιμετώπιση των περιστατικών από τον Νέο Ιό της Γρίπης.

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009

Στα 216 τα κρούσματα Νέας Γρίπης

Σε 216 ανέρχονται πλέον τα κρούσματα της νέας γρίπης στη χώρα μας, μετά την ανίχνευση 15 επιπλέον κρούσματα από τα Εργαστήρια Αναφοράς Βορείου και Νοτίου Ελλάδος. Πρόκειται για:
* έναν 22χρονο, ελληνικής καταγωγής που ήρθε από την Κύπρο.
* μια γυναίκα 41 ετών, ελληνικής καταγωγής, που ήρθε από το Λονδίνο.
* ένα παιδί 1,5 ετών, από την Αργεντινή, που ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα.
* έναν άνδρα 41 ετών, ελληνικής καταγωγής, του οποίου διερευνώνται οι επαφές.
* έναν 28χρονο, αυστραλιανής καταγωγής, που ήρθε από την Αυστραλία.
* μια 25χρονη, ελληνικής καταγωγής, της οποίας διερευνώνται οι επαφές.
* μια γυναίκα 20 ετών, αγγλικής καταγωγής, που ήρθε από το Ηνωμένο Βασίλειο.
* έναν 27χρονο, αγγλικής καταγωγής, που ήρθε από το Ηνωμένο Βασίλειο.
* δύο γυναίκες, 21 ετών, αγγλικής καταγωγής, που ήρθαν από το Ηνωμένο Βασίλειο.
* δύο 20χρονες, αγγλικής καταγωγής, που ήρθαν από το Ηνωμένο Βασίλειο.
* έναν άνδρα, 21 ετών, ελληνικής καταγωγής, του οποίου διερευνώνται οι επαφές.
* μια γυναίκα 35 ετών, ελληνικής καταγωγής, η οποία ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα.
* και έναν 48χρονο, ελληνικής καταγωγής, του οποίου διερευνώνται οι επαφές.
Από τα περιστατικά τα 93 έχουν ιαθεί πλήρως, ενώ οι υπόλοιποι ασθενείς ακολουθούν τις προβλεπόμενες διαδικασίες νοσηλείας.
Όπως τονίζει το υπουργείο Υγείας, η ροή των περιστατικών ελέγχεται πλήρως και δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας και πως παρόλο που η νέα γρίπη έχει λάβει χαρακτήρα πανδημίας και είναι αναμενόμενο να αυξάνονται τα κρούσματα, η συμπτωματολογία της νόσου συνεχίζει να είναι ήπια.
"Ο Τομέας Υγείας, το ΕΚΕΠΥ. και το ΚΕΕΛΠΝΟ βρίσκονται σε εγρήγορση για την αντιμετώπιση περιστατικών από τον Νέο Ιό της Γρίπης", καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας.

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

Έρευνα στο ΑΧΕΠΑ για δηλώσεις εργαζομένων

Εξιτήριο πήραν σήμερα οι 13 Αμερικανοί φοιτητές, που προσβλήθηκαν από τη νέα γρίπη και νοσηλεύτηκαν στην παθολογική κλινική του ΑΧΕΠΑ. Οι τελικές ιατρικές εξετάσεις, στις οποίες υποβλήθηκαν δεν έδειξαν το παραμικρό. Την ίδια στιγμή, ο διοικητής του ΑΧΕΠΑ Δημήτρης Γάκης διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, μετά τις καταγγελίες των εργαζομένων για το πού νοσηλεύονταν οι αμερικανοί τουρίστες.
Αφορμή για την ένορκη διοικητική εξέταση στάθηκε δήλωση του προέδρου των εργαζομένων του ΑΧΕΠΑ ότι «οι πάσχοντες από τον ιό της νέας γρίπης νοσηλεύονταν σε κοινούς θαλάμους και περιφέρονταν στους διαδρόμους του νοσοκομείου, χωρίς κανέναν περιορισμό θέτοντας σε κίνδυνο ασθενείς και εργαζόμενους».
Όπως είπε ο κ.Γάκης, οι Αμερικανοί φοιτητές που προσβλήθηκαν από τη νέα γρίπη είχαν ήπια συμπτώματα με πυρετό από 37,8 έως 38,5 -όταν ακόμη και στην κοινή γρίπη ο πυρετός φτάνει το 39,5- και ότι ο πυρετός τους έπεσε σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως διευκρίνισε, δεν απαιτείται νοσηλεία αυτών των ασθενών σε θαλάμους αρνητικής πίεσης αλλά πρέπει να νοσηλεύονται σε κοινούς θαλάμους ή στο σπίτι τους.
«Οι Αμερικανοί φοιτητές νοσηλεύτηκαν στο νοσοκομείο επειδή δεν είχαν ούτε συγγενείς να τους φροντίσουν ούτε και σπίτι να μείνουν. Οι εργαζόμενοι είναι εκπαιδευμένοι να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις και δεν κινδύνεψε κανένας εργαζόμενος. Παρόλα αυτά επειδή η τυχόν μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η μη ορθή χρήση των μέτρων προστασίας παρά τις εντολές της διοίκησης συνιστά πειθαρχικό αδίκημα διέταξα Ένορκη Διοικητική Εξέταση και το πόρισμά της θα κοινοποιηθεί» πρόσθεσε ο κ. Γάκης.
Για το θέμα εκδόθηκε ανακοίνωση της διοίκησης του ΑΧΕΠΑ. Στην ανακοίνωση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται: «Η Α΄ Παθολογική Κλινική είναι επανδρωμένη και διαθέτει όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό για να διεκπεραιώνει με ασφάλεια τη νοσηλεία σοβαρών λοιμογόνων νοσημάτων και όχι μόνο της γρίπης. Η σοβαρότητα, η υπευθυνότητα, η επιχειρησιακή ετοιμότητα και η αυτοθυσία είναι χαρακτηριστικά του προσωπικού του νοσοκομείου. Αυτούς θίγει και εκθέτει η αναφορά, στα ΜΜΕ, του προέδρου των εργαζομένων αντί να τους επιβραβεύει».

Ο καφές κάνει καλό στο... Αλτζχάιμερ

Τρία φλυτζάνια καφέ μπορούν να επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου του Αλτσχάιμερ ή ακόμη και να ανακόψουν την πορεία της, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε σήμερα στο περιοδικό Journal of Alzheimer’s Disease.
Η καθημερινή λήψη καφεΐνης μπορεί να αναστείλει τις διαδικασίες εκφυλισμού των εγκεφαλικών κυττάρων που οδηγούν σε σύγχυση και απώλεια μνήμης, σύμφωνα με τα πορίσματα πρόσφατης μελέτης σε ποντίκια με γενετική προδιάθεση άνοιας.
Μετά τη λήψη καφεΐνης, τα επίπεδα της αμυλωειδούς πρωτεΐνης –η οποία ευθύνεται για την εκδήλωση της νόσου– στον εγκέφαλο των ποντικιών μειώθηκαν στο μισό.
Η αλλαγή ήταν εμφανής στη συμπεριφορά τους, καθώς βελτιώθηκε η μνήμη τους και αυξήθηκε η ταχύτητα της σκέψης τους.
«Χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να διαπιστωθεί με ακρίβεια η επίδραση [της καφεΐνης] στον άνθρωπο», επισημαίνει η Ρεμπέκα Γουντ, διευθύνουσα σύμβουλος του Alzheimer’s Research Trust.

Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Χωρίς ασθενοφόρα για 4 ώρες

Στάση εργασίας πραγματοποίησαν από τις 7 έως τις 11 το πρωί οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη, αντιδρώντας στην απόφαση της διεύθυνσης να στείλει ένα ασθενοφόρο στη Χαλκιδική. «Δεν είναι δυνατό να αποδυναμώνεται η δύναμη των ασθενοφόρων της πόλης και μάλιστα το καλοκαίρι που οι ανάγκες είναι αυξημένες για να ενισχυθούν ο όμοροι νομοί, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι».
Το πρόβλημα με την έλλειψη ασθενοφόρων στη Χαλκιδική είναι παλιό. Φυσικά είναι εντονότερο τους μήνες Ιούλιο-Αυγούστου λόγω της πληθυσμιακής αύξησης με παραθεριστές στην περιοχή. "Η πολιτεία δεν πρέπει να αντιμετωπίζει το θέμα δημιουργώντας προβλήματα με τη δύναμη των ασθενοφόρων στη Θεσσαλονίκη", τονίζουν οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ.
Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη, εμφανίζονται διατεθειμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους αν χρειασθεί και να αποτρέψουν το ενδεχόμενο να σταλεί ασθενοφόρο για τις ανάγκες της γειτονικής Χαλκιδικής.
Να σημειωθεί ότι, προχθές Πέμπτη, 2 Ιουλίου, από τους τραυματιοφορείς που είχαν βάρδια το βράδυ, οι δύο είχαν πάρει την κανονική τους άδεια και τρεις... αναρρωτική.

Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

Εξετάστηκαν για οστεοπόρωση

Περίπου τριακόσιοι κάτοικοι της περιοχής αξιοποίησαν τη δυνατότητα που τους προσέφεραν ο Δήμος Ωραιοκάστρου και ο τομέας Κοινωνικής Πολιτικής για εντελώς δωρεάν μετρήσεις οστικής πυκνότητας. Για την υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας του ο Δήμος Ωραιοκάστρου συνεργάστηκε με τον Ελληνικό Σύλλογο Υποστήριξης Ασθενών με Οστεοπόρωση.
Παράλληλα, με σκοπό την ενημέρωση του κόσμου για την οστεοπόρωση, ο Δήμος Ωραιοκάστρου και ο Ελληνικός Σύλλογος Υποστήριξης Ασθενών με Οστεοπόρωση οργάνωσαν σχετική ημερίδα με κεντρικούς ομιλητές τον χειρούργο – ορθοπεδικό Γιώργο Λαζαρίδη και τη διαιτολόγο – διατροφολόγο Ευαγγελία Καλώνη. Χαιρετισμούς κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απηύθυναν ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου Νικόλαος Μπάτος και η υπεύθυνη του τομέα Κοινωνικής Πολιτικής Κατερίνα Ιπλικτσόγλου – Υφαντίδου.

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009

Κατασχέθηκαν τουρκικά φιστίκια Αιγίνης ως ακατάλληλα

Kατασχέθηκε φορτίο βάρους 15 τόνων με φιστίκια τύπου Αιγίνης με κέλυφος, προέλευσης Τουρκίας, γιατί στο δείγμα που πήραν οι Γεωπόνοι της νομαρχίας, την περασμένη Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2009, η περιεκτικότητα σε αφλατοξίνες ήταν πάνω από τα επιτρεπτά όρια, όπως προέκυψε από τις αναλύσεις που έκανε το Γενικό Χημείο του Κράτους. Μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, μία βδομάδα μετά, το προϊόν κρίθηκε ακατάλληλο, μη σύμφωνο με την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία, δεν επετράπη η εισαγωγή του και ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μη διατεθεί στις αγορές της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2009

Διευκρινίσεις Αβραμόπουλου για το κάπνισμα


Μόνο λίγες ημέρες απoμένουν προτού γίνει οριστικά παρελθόν το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους. Ο υπουργός Υγείας, Δημήτρης Αβραμόπουλος διαβεβαίωσε ότι ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε ετοιμότητα για την εφαρμογή του μέτρου, που θα αποτελέσει σταθμό για τις ελληνικές συνήθειες. Όμως, ο υπουργός έδωσε νέες διευκρινίσεις σήμερα για τους όρους που θα ισχύσουν σε καταστήματα και επιχειρήσεις. Έτσι, για παράδειγμα, ενώ ως τώρα ήταν κάθετος όσον αφορά το κάπνισμα στις επιχειρήσεις κι έλεγε να βγαίνουν στο δρόμο ή στα μπαλκόνια οι καπνιστές, τώρα καλεί τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν... καπνιστήρια. Με βάση τα νέα μέτρα για την απαγόρευση του καπνίσματος, καθίσταται υποχρεωτική η δημιουργία χώρων για καπνίζοντες σε επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες, όπου απασχολείται προσωπικό άνω των 50 ατόμων.
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Υγείας, θα απαγορεύεται η παραμονή και εξυπηρέτηση ανηλίκων στους χώρους καπνιζόντων στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Σημειωτέον ότι και στα καταστήματα κάτω των 70 τ.μ. που θα επιλέξουν να λειτουργήσουν αποκλειστικά για καπνιστές, θα απαγορεύεται το κάπνισμα τουλάχιστον μέχρι να εξασφαλίσουν οι ιδιοκτήτες άδεια για καπνίζοντες. Οι χώροι αυτοί θα πρέπει να εξοπλιστούν με μηχανήματα εξαερισμού και καθαρισμού του εσωτερικού αέρα και να αναρτήσουν στην πρόσοψη και στον εσωτερικό χώρο εμφανή επιγραφή που θα αναφέρει ότι το κατάστημα είναι χώρος και για καπνίζοντες. Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος άνω των 70 τ.μ., με εξαίρεση τα κέντρα διασκέδασης άνω των 300 τ.μ., μπορούν να δημιουργήσουν χώρο καπνιζόντων με μέγιστο εμβαδό ίσο με το 30% του ωφέλιμου χώρου του καταστήματος.
Στα κέντρα διασκέδασης με ζωντανή μουσική πάνω από 400 τ.μ. μπορεί να δημιουργηθούν χώροι για καπνίζοντες σε ποσοστό 40% της επιφάνειας του καταστήματος. Ο χώρος διαχωρίζεται από το υπόλοιπο κατάστημα με διαχωριστικό που έχει ύψος τουλάχιστον 2 μέτρων. Στο πεδίο εφαρμογής του νόμου δεν εμπίπτουν οι εξωτερικοί χώροι ανάπτυξης τραπεζο-καθισμάτων, ακόμα και αν οι χώροι αυτοί καλύπτονται από σκέπαστρο. Αρμόδια αρχή για τον έλεγχο των παραβάσεων είναι οι Επιθεωρητές Δημόσιας Υγείας, στο έργο των οποίων συνδράμουν οι αστυνομικές και λιμενικές αρχές, καθώς και η Δημοτική Αστυνομία και οι Επόπτες Υγείας των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
Το πρόστιμο τώρα, σύμφωνα με το νόμο, καθορίζεται για τους ιδιώτες παραβάτες από 50 μέχρι 500 €, για τους υπεύθυνους 1.000 μέχρι 2.000 € σε περίπτωση υποτροπής, με δυνατότητα προσωρινής ανάκλησης της πώλησης προϊόντων καπνού από τα ειδικά καταστήματα ή και στη χειρότερη περίπτωση ανάκληση της άδειας λειτουργίας του καταστήματος.
Στους εργασιακούς χώρους -εξαιρουμένων των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κάθε βαθμίδας, είτε δημόσια είτε ιδιωτικά- θα δημιουργηθούν χώροι για καπνίζοντες, πλήρως διαχωρισμένοι από τους χώρους που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων και των επισκεπτών.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2009

Εξετάσεις για οστεοπόρωση στο δήμο Ωραιοκάστρου

Τη δυνατότητα να υποβληθούν εντελώς δωρεάν σε μετρήσεις οστικής πυκνότητας προσφέρουν στους κατοίκους του Ωραιοκάστρου ο οικείος Δήμος και ο τομέας Κοινωνικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Σύλλογο Υποστήριξης Ασθενών με Οστεοπόρωση. Οι δωρεάν μετρήσεις, για τις οποίες έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους περισσότεροι από διακόσιοι πολίτες, θα πραγματοποιηθούν την προσεχή Δευτέρα και Τρίτη, 22 και 23 Ιουνίου, από τις 9.00 το πρωί έως και τις 2.00 το μεσημέρι, στον χώρο του Δημαρχείου Ωραιοκάστρου.
Παράλληλα, στις 6.00 το απόγευμα της ερχόμενης Τρίτης, επίσης στον χώρο του Δημαρχείου, πρόκειται να οργανωθεί ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Οστεοπόρωση: Η σιωπηλή επιδημία». Κεντρικοί ομιλητές θα είναι ο χειρούργος – ορθοπεδικός Γιώργος Λαζαρίδης και η διαιτολόγος – διατροφολόγος Ευαγγελία Καλώνη.

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2009

Νευροενδοσκοπία και νευροπλογήση: σύγχρονα όπλα κατά του καρκίνου του εγκεφάλου

Την “αιχμή του δόρατος” στη νευροχειρουργική αντιπροσωπεύει η μέθοδος της νευροενδοσκοπίας, η οποία με τη χρήση εξαιρετικά λεπτών εργαλείων μικροχειρουργικής και μέσα από πολύ μικρούς διαύλους επιτρέπει επεμβάσεις, που χαρακτηρίζονται από πολύ μεγάλη ακρίβεια και ελαχιστοποιημένες έτερες βλάβες. Η μέθοδος της νευροενδοσκοπίας έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στη χώρα μας και αποτελεί ένα από τα ζητήματα, που απασχολούν τις εργασίες του 23ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νευροχειρουργικής, που πραγματοποιείται από τις 10-13 Ιουνίου στο ξενοδοχείο Thraki Palace στην Αλεξανδρούπολη. 
Το Συνέδριο, που λαμβάνει χώρα μαζί με την 3η Επιστημονική Συνάντηση Νοσηλευτών Νευροχειρουργικής, τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Μακεδονίας-Θράκης. 
Όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου και της Ελληνικής Νευροχειρουργικής Εταιρίας (ΕΝΧΕ), Δρ. Βασίλειος Βάρσος, η νευροενδοσκοπία συγκαταλέγεται στις νέες τάσεις της νευροχειρουργικής επιστήμης, η οποία βρίσκεται στην Ελλάδα σε υψηλότατο επίπεδο, σε σύγκριση ακόμη και με τις πιο προηγμένες χώρες. 
Εκτός από τη νευροενδοσκοπία, στο ζήτημα των όγκων του εγκεφάλου η απεικόνιση τους, μέσω των σύγχρονων μεθόδων, έχει βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό, που ουσιαστικά είναι εφικτή η ακριβής διάγνωση πριν καν προχωρήσει η ιστολογική εξέταση-βιοψία. Έτσι ο χειρουργός κατευθύνεται με ακρίβεια για να προβαίνει σε πλήρη εξαίρεση των βλαβών. 
Οι σύγχρονες απεικονιστικές μέθοδοι περιλαμβάνουν την λειτουργική μαγνητική τομογραφία και την νευροπλοήγηση. Ειδικά η τελευταία δίνει τη δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο να υλοποιείται μία πλήρως κατευθυνόμενη νευροχειρουργική επέμβαση και εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας. 
Παράλληλα στο πεδίο της εγχειρητικής αντιμετώπισης των όγκων του εγκεφάλου, η μοριακή βιολογία και η νανοτεχνολογία έχουν συνδράμει ώστε αυτά τα περιστατικά να αντιμετωπίζονται πολύπλευρα. 
Σύμφωνα με τον Δρ. Βάρσο, πλέον στη διάρκεια των χειρουργικών επεμβάσεων όγκων εγκεφάλου μπορούν να τοποθετούνται χημειοθεραπευτικοί παράγοντες μέσα στον όγκο. 

Ακτινοχειρουργική
Ακόμη η ακτινοχειρουργική έχει δώσει τη δυνατότητα να ακτινοβολούνται με ακρίβεια χιλιοστών υπολείμματα του όγκου εγκεφάλου σε σημεία, που δεν μπορεί να έχει πρόσβαση το χειρουργικό νυστέρι. 
Ωστόσο όπως τονίζει ο Δρ. Βάρσος καταγράφεται διαχρονική αύξηση των περιστατικών κακοηθών όγκων εγκεφάλου, η οποία ωστόσο δεν μπορεί να συνδεθεί με κάποιο συγκεκριμένο αίτιο, όπως η χρήση των κινητών τηλεφώνων, καθώς κάτι σχετικό δεν έχει αποδειχθεί. 
Εκτός από τους όγκους εγκεφάλου, εξελίξεις καταγράφονται και στο πεδίο των ανευρυσμάτων και αγγειακών δυσπλασιών του εγκεφάλου. Η χώρα μας πρωτοπορεί σε αυτόν τον τομέα, καθώς υφίσταται συσσωρευμένη εμπειρία στη μικρονευροχειρουργική ανάλογων βλαβών. Μάλιστα ένα μέρος από αυτές τις παθήσεις μπορεί και υποβάλλεται συμπληρωματικά και σε εμβολισμό (επεμβατική ενδοαγγειακή χειρουργική). 

Μείωση των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων
Όσον αφορά στο ζήτημα των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, υπάρχει φθίνουσα πορεία στον αριθμό των συγκεκριμένων περιστατικών εξαιτίας της υποχρεωτικής χρήσης ζώνης ασφάλειας στα Ι.Χ. και κράνους στις μοτοσικλέτες. Παρόλο που σε απόλυτα μεγέθη υφίσταται μείωση, εντούτοις τα θανατηφόρα περιστατικά από ατυχήματα εξαιτίας υπερβολικής ταχύτητας εξακολουθούν να αποτελούν μία δυσάρεστη πραγματικότητα. 
Η σύγχρονη νευροχειρουργική επιστήμη έχει να καταδείξει βελτιωμένες μεθόδους της παρακολούθησης του μεταβολισμού του εγκεφάλου, που υπόσχονται καλύτερη κατανόηση της παθοφυσιολογίας του τραύματος. Έτσι είναι εφικτή η παρέμβαση, είτε χειρουργική, είτε με φάρμακα, στα σημεία που απαιτείται. 
Ωστόσο, κατά τον Δρ. Βάρσο, εκτός από τις χειρουργικές-φαρμακευτικές παρεμβάσεις, καίριας σημασίας για την αντιμετώπιση των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων είναι η έγκαιρη μεταφορά του τραυματία σε οργανωμένο νευροχειρουργικό κέντρο. 
Παράλληλα η αποκατάσταση και η αποθεραπεία ασθενών με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις είναι ένα σημείο, όπου στη χώρα μας δεν επαρκούν οι σχετικές υποδομές. 
Επιπλέον αναφορικά με τη χειρουργική της σπονδυλικής στήλης, εξελιγμένα συστήματα σπονδυλοδεσίας επιτρέπουν έγκαιρα την ακινητοποίηση της σπονδυλικής στήλης ούτως ώστε στη συνέχεια οι ασθενείς να κατευθύνονται σε κέντρα αποκατάστασης. 

Στόχοι
Για το εν εξελίξει 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νευροχειρουργικής (www.neurosurgery09.gr), η Oργανωτική Επιτροπή του έχει θέσει τους παρακάτω στόχους:
Να γεφυρώσει θεωρητικές γνώσεις και πρακτική άσκηση Νευροχειρουργικής
Να δώσει απαντήσεις σε προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερινή άσκηση της Νευροχειρουργικής
Να προτείνει πρωτόκολλα αντιμετώπισης συγκεκριμένων παθήσεων του εγκεφάλου, νωτιαίου μυελού και νεύρων
Να προσεγγίσει τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των Νευροεπιστημών
Να δώσει ερεθίσματα σε ειδικευόμενους και νέους νευροχειρουργούς 
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, που είναι πολυθεματικό, παρουσιάστηκαν 186 ελεύθερες ανακοινώσεις και posters, πραγματοποιήθηκαν διαλέξεις, στρογγυλές τράπεζες και αντιπαραθέσεις (debates) πάνω σε θέματα όπως: Νευροτραυματολογία, Νευροαγγειακές παθήσεις, Ενδοαγγειακή χειρουργική, Χειρουργική βάσεως κρανίου, Παιδονευροχειρουργική, Λειτουργική νευροχειρουργική κ.α. 
Στις εργασίες του Συνεδρίου συμμετέχουν οι ακόλουθοι διακεκριμένοι (world leaders) ξένοι νευροχειρουργοί: Al-Mefty (USA), Feldman (ISRAEL), Hierniesniemy (FINLAND), Jho (USA), Richling (AUSTRIA), Servadei (ITALY), Tschabitscher (AUSTRIA), Ture (TURKEY) και Umansky (ISRAEL).