Τρίτη 17 Μαρτίου 2009

Προσοχή σε ημικρανίες-κιρσούς

Οι συνηθισμένες και «αθώες» για το γενικό πληθυσμό ημικρανίες, μπορούν να προκαλέσουν εγκεφαλικά επεισόδια σε νέες γυναίκες, όταν είναι συχνές και εάν αυτές επιβαρύνονται με άλλους παράγοντες κινδύνου, όπως παχυσαρκία, κάπνισμα, υπέρταση, διαβήτη, αγωγή αντισύλληψης.
Μάλιστα τα εγκεφαλικά - μέχρι προ ολίγων σχετικά ετών, συμβάντα της τρίτης ηλικίας - «κτυπούν» πλέον και νέα άτομα, 35αρηδες, εξαιτίας κυρίως του τρόπου ζωής που διάγουν, ενώ βεβαίως μπορεί να ευθύνονται και κληρονομικοί νόσοι ή παράγοντες, όπως συγγενείς καρδιοπάθειες, νοσήματα του αίματος , του πηκτικού μηχανισμού , του κολλαγόνου, καταστάσεις που επιδεινώνονται όταν τα άτομα καπνίζουν, είναι υπέρβαρα και δεν ασκούνται.
Τα ανωτέρω τόνισε ο επίκουρος καθηγητής Νευρολογίας Δημήτριος Καρακώστας – Μανουσάκης, κατά τη δίωρη ανοικτή συζήτηση με το κοινό, που είχε ως θέμα τη πρόληψη και την αντιμετώπιση των θρομβώσεων και με την οποία ολοκληρώθηκαν οι τριήμερες εργασίες του διεθνούς συνεδρίου Αγγειοχειρουργικής, Aristotle Vascular Experts Meeting. Το συνέδριο διοργάνωσε η Α’ Χειρουργική Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου Παπαγεωργίου , σε συνεργασία με την Καρδιολογική Κλινική του νοσοκομείου Παπαγεωργίου , την Ελληνική Εταιρεία Αγγειακών Εγκεφαλικών Νόσων και το Β’ Καρδιολογικό Τμήμα του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου .
Στην ανοικτή εκδήλωση του Σαββάτου, χαιρετισμό απηύθυνε ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης, υπό την αιγίδα του οποίου πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική συζήτηση με το κοινό. Η πρωτοβουλία των διοργανωτών, να γίνει αυτή η απευθείας ενημέρωση πολιτών από διακεκριμένους επιστήμονες , ήταν πρωτοφανής μεν για τα ελληνικά συνεδριακά δεδομένα αλλά αποδείχθηκε επιτυχημένη, αφού στην πρόσκληση του AVEM 2009 ανταποκρίθηκαν περισσότερα από 200 άτομα.
Στις ερωτήσεις των πολιτών, απάντησαν ο καθηγητής Αγγειοχειρουργικής Δημήτριος Κισκίνης, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου, ο επίκουρος καθηγητής Νευρολογίας Δημήτριος Καρακώστας – Μανουσάκης , ο διευθυντής της Β’ Καρδιολογικής Κλινικής του νοσοκομείου Παπαγεωργίου Ιωάννης Καπρίνης και ο διευθυντής της Β’ Καρδιολογικού Τμήματος του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου Βασίλειος Βούδρης, ο οποίος συντόνισε και τη συζήτηση.
Στη λίστα των προληπτικών εξετάσεων που πρέπει να υποβάλλονται οι μεσήλικες, ο καθηγητής Κισκίνης συνέστησε , όσοι πλησιάζουν τα 50, να κάνουν υπέρηχους κοιλίας και καρωτιδικών αρτηριών, προκειμένου να προλαμβάνονται τα επικίνδυνα για τη ζωή ανευρύσματα της κοιλιακής αορτής και τα εγκεφαλικά επεισόδια, καθώς οι αγγειακές αυτές νόσοι δεν δίνουν ανησυχητικά συμπτώματα που να προειδοποιούν τους ασθενείς. Οι εξετάσεις αυτές καλύπτονται από όλα τα ασφαλιστικά ταμεία και θα πρέπει να γίνονται συχνότερα από όσους στην οικογένειά τους έχουν ιστορικό ανευρυσμάτων.
Επίσης, ο καθ. Κισκίνης τόνισε ότι όσοι υποφέρουν από κιρσούς – μία βλάβη των υποδορίων φλεβών- θα πρέπει οπωσδήποτε να χειρουργηθούν καθώς οπωσδήποτε μία φορά στη ζωή τους , οι κιρσοί θα δημιουργήσουν θρόμβο/ους. Η εγχείριση γίνεται χωρίς γενική νάρκωση και ο ασθενής νοσηλεύεται μόλις για μία ημέρα. Απαντώντας σε ερώτηση ο καθηγητής διευκρίνισε ότι η χρήση laser δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη χειρουργική επέμβαση, καθώς η εν λόγω τεχνική μπορεί να εφαρμοστεί σε ασθενείς με περιορισμένες βλάβες, τους οποίους ανακουφίζει προσωρινά, για περίπου μία 5ετία.
Οι γυναίκες , μετά την κλιμακτήριο, θα πρέπει να ελέγχονται για στεφανιαία νόσο, καθώς το αγγειακό τους σύστημα παύει να προστατεύεται από τα οιστρογόνα. Όπως μάλιστα είπε ο διευθυντής της Β’ Καρδιολογικής Κλινικής του νοσοκομείου Παπαγεωργίου Ιωάννης Καπρίνης, οι γυναίκες διατρέχουν πλέον τους ίδιους κινδύνους με τους άνδρες, για να υποστούν εμφράγματα του μυοκαρδίου, συνέπεια των αλλαγών στον τρόπο ζωής τους ( κάπνισμα), με τη διαφορά ότι η κλινική τους κατάσταση μετά από ένα τέτοιο σύμβαμα, είναι χειρότερη από εκείνη ενός ανδρός , λόγω του ότι έχουν πιο λεπτό αγγειακό σύστημα.
Τέλος, επισημάνθηκε ότι η κολπική μαρμαρυγή – μία από τις συχνότερες αρρυθμίες- θα πρέπει να αντιμετωπίζεται έγκαιρα καθώς μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικό επεισόδιο , ενώ συντελεί στη δημιουργία θρόμβων και σε άλλα σημεία του αγγειακού συστήματος, όπως στα σπλαχνικά αγγεία και στα αγγεία των ποδιών.
Συνοψίζοντας τα θέματα που εξετάσθηκαν κατά τη δίωρη συζήτηση, ο διευθυντής της Β’ Καρδιολογικού Τμήματος του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου Βασίλειος Βούδρης, τόνισε ότι η ταχύτατη εξέλιξη των ιατρικών τεχνολογιών, βοηθάει στην αντιμετώπιση ακόμη και πολύ δύσκολων περιπτώσεων, αλλά επεσήμανε τη μεγάλη σημασία ενός υγιεινού τρόπου ζωής, της μη υποτίμησης τυχόν ενοχλήσεων, καθώς και της σωστής συνεργασίας του ασθενούς με τον θεράποντα γιατρό.

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Εισαγγελέας για θάνατο σε ασθενοφόρο

Επέμβαση εισαγγελέα για το θάνατο 53χρονου, σε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, πριν από, περίπου, έναν μήνα. Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, ζητά τη διερεύνηση μιας σειράς θεμάτων, που αφορούν το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (το γνωστό 166). Αφορμή για την παρέμβαση του εισαγγελέα στάθηκε η μηνυτήρια αναφορά του υπουργού Υγείας, Δ. Αβραμόπουλου.
Στη μηνυτήρια αναφορά του, ο υπουργός αναφέρεται στην έλλειψη αυτοκόλλητων επιθεμάτων για τον απινιδωτή, από το συγκεκριμένο ασθενοφόρο. Όπως υπογραμμίζει, τα επιθέματα αυτά είχαν σταλεί εγκαίρως, στο ΕΚΑΒ, αλλά είχαν παραμείνει στις αποθήκες -χωρίς να ευθύνεται το υπουργείο γι αυτό. Επίσης, περιλαμβάνει τις καταγγελίες των συνδικαλιστών του ΕΚΑΒ για ελλείψεις προσωπικού και μηχανημάτων, για τις οποίες ζητά να διερευνηθεί αν αληθεύουν, ή αν δημοσιοποιήθηκαν για μικροπολιτικούς λόγους.
Ο εισαγγελέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, σε αντιεισαγγελέα Πρωτοδικών. Ζητά να διερευνηθεί ιδιαίτερα αν διαπράχθηκαν τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος (από όσους εμπλέκονται στο σύστημα προμηθειών των αυτοκόλλητων επιθεμάτων ή από το προσωπικό του ΕΚΑΒ) και της κοινώς επικίνδυνης βλάβης για τη μη λειτουργία του απινιδωτή.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον ιατροδικαστή, ο θάνατος του 53χρονου επήλθε από γαστρορραγία, κάτι που δεν υπήρχε περίπτωση να αποφευχθεί, ακόμη κι αν λειτουργούσε ο απινιδωτής. Μοναδικός τρόπος για να σωθεί ο άτυχος 53χρονος ήταν να υποβληθεί, αμέσως, σε μετάγγιση αίματος.

To σεξ κάνει καλό στην καρδιά

Τονωτική ένεση για την καρδιά αποτελεί το…σεξ. Η συχνή σεξουαλική δραστηριότητα όχι μόνο επιβραδύνει τα γηρατειά, αλλά αυξάνει την αυτοπεποίθηση ανδρών και γυναικών, καταπολεμά το άγχος και γυμνάζει το σώμα. Απλά, όσοι παίρνουν βιάγκρα, δε θα πρέπει να το παίρνουν ταυτόχρονα με νιτρώδη φάρμακα, γιατί αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο. Τα στοιχεία αυτά θα ανακοινωθούν σήμερα κατά τη διάρκεια στρογγυλού τραπεζιού με θέμα «Πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων», στο πλαίσιο του 5ου ετήσιου συνεδρίου αθηροσκλήρωσης, που διοργανώνει στην Θεσσαλονίκη η Εταιρεία Αθηροσκλήρωσης Βορείου Ελλάδος.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα οφέλη που έχει το σεξ στην υγεία μας είναι κυρίως ψυχολογικά και λιγότερο οργανικά. Συγκεκριμένα, έχει αποδειχθεί ότι η συχνή σεξουαλική δράση αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης, αλλά και την αυτοπεποίθηση. Επίσης, καταπραΰνει τους πόνους μέσω της έκκρισης ειδικών ορμονών, καταπολεμά το στρες και συμβάλλει στη διατήρηση της σχέσης του ζευγαριού, καθώς έχει αποδειχτεί ότι όσο πιο συχνά συνευρίσκεται σεξουαλικά το ζευγάρι, τόσο πιο δεμένο είναι.

Ωστόσο, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς το σεξ δεν είναι πάντα ωφέλιμο, αλλά μπορεί να επιβαρύνει μια ασθενική ή προβληματική καρδιά. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στη σεξουαλική δραστηριότητα των ατόμων που έχουν υποστεί έμφραγμα του μυοκαρδίου ή εγκεφαλικό. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις συνιστάται αποχή των ασθενών από το σεξ για τουλάχιστον 2-3 εβδομάδες, ώστε να μην επιβαρυνθεί η ήδη ταλαιπωρημένη καρδιά.

Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι σ’ αυτή την κατηγορία ασθενών απαγορεύεται η σύναψη εξωσυζυγικών σχέσεων, καθώς έχει αποδειχτεί ότι το 75%-80% των αιφνίδιων θανάτων κατά τη διάρκεια του σεξ συνέβη με εξωσυζυγικούς ερωτικούς συντρόφους.

Επιπλέον, συνιστάται σε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα με την καρδιά τους να μην πηγαίνουν με νεότερες συντρόφους, διότι η κατάστασή τους μπορεί να επιδεινωθεί με τις πολλές και περίπλοκες συνθήκες υπό τις οποίες γίνεται το σεξ. Και φυσικά, θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού και αλκοόλ πριν τη σεξουαλική επαφή.

Ιδιαίτερη προσοχή κατά τη διάρκεια του σεξ οφείλουν να επιδεικνύουν και όσοι λαμβάνουν φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία της στυτικής δυσλειτουργίας, όπως είναι το Βιάγκρα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, εάν ο ενδιαφερόμενος ταυτόχρονα με το φάρμακο για το σεξ, παίρνει και νιτρώδη φάρμακα, είτε σε δισκία από το στόμα, είτε υπογλώσσια, είτε διαδερμικά, για την αντιμετώπιση της στεφανιαίας νόσου, τότε ο συνδυασμός των δύο φαρμάκων κατά τη διάρκεια του σεξ μπορεί να προκαλέσει σημαντική μείωση της αρτηριακής πίεσης και να οδηγήσει ακόμη και σε θάνατο.

Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Καταυλισμός προσφύγων στην πλατεία Αριστοτέλους!

Μόλις έχετε περάσει τα σύνορα. Βρίσκεστε σε μια χώρα που είναι σε εμπόλεμη κατάσταση. Ολόκληρες οικογένειες τρέπονται σε φυγή από τα χωριά τους για να γλιτώσουν απ’ τις μάχες. Την τελευταία εβδομάδα περίπου 30.000 άνθρωποι έχουν βρει καταφύγιο σε μια απομονωμένη περιοχή που δεν έχει καμιά απολύτως υποδομή. Η περιοχή αυτή βρίσκεται... στην πλατεία Αριστοτέλους! Απίθανο; Κι όμως, τη Δευτέρα 16 Μαρτίου, στην πλατεία Αριστοτέλους θα ξεφυτρώσει ένας καταυλισμός προσφύγων!
Στον καταυλισμό ακούγεται ότι χιλιάδες ακόμα άνθρωποι είναι στο δρόμο και καταφθάνουν. Άλλοι είναι απόλυτα εξουθενωμένοι, άλλοι άρρωστοι. Όλοι έχουν κάτι κοινό: δεν τους έχει απομείνει τίποτα πια. Εδώ αρχίζει το δικό σας έργο. Από εσάς εξαρτάται η επιβίωσή τους. Αυτή είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι εθελοντές των αποστολών των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, στα διάφορα μέρη του κόσμου. Αυτήν ακριβώς την εμπειρία θέλουν να μας μεταφέρουν, μέσα από την έκθεση “Σε Αποστολή με τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα”. Γι αυτό μας καλούν, τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009 στην πλατεία Αριστοτέλους για να ζήσουμε την εμπειρία του εθελοντή των Γιατρών Χωρίς Σύνορα.
Η έκθεση περιλαμβάνει έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, ο οποίος αναπαριστά έναν καταυλισμό προσφύγων. Ο επισκέπτης φορά ακουστικά και καλείται να επιλέξει έναν από τους τρεις ρόλους: του γιατρού, του τεχνικού ή του νοσηλευτή. Μέσα από το ηχογραφημένο σενάριο και ανάλογα με το ρόλο που έχει επιλέξει ο επισκέπτης, για 15 λεπτά έρχεται αντιμέτωπος με τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν συχνά οι εθελοντές μας στο πεδίο και παίρνει αποφάσεις που πραγματικά σώζουν ζωές.
Στον εξωτερικό χώρο θα υπάρχει έκθεση φωτογραφίας με εικόνες από το παγκοσμίου φήμης πρακτορείο Magnum Photos, από τις αποστολές της οργάνωσης ανά τον κόσμο.
Σας προσκαλούμε λοιπόν σε μια περιήγηση που θα σας βάλει στη θέση του εθελοντή των Γιατρών Χωρίς Σύνορα. Σας καλούμε να αφιερώσετε 15 λεπτά από τη ζωή σας για να καταλάβετε τη δική μας.
Το πρόγραμμα της έκθεσης περιλαμβάνει τις εξής πόλεις:
Θεσσαλονίκη 16-22/3 –
Σέρρες 26-28/3 –
λεξανδρούπολη 1-4/4 –
Κοζάνη 8-11/4
Κέρκυρα 22-25/4 –
Πάτρα 29/4-2/5 –
Καλαμάτα 6-9/5 –
Ρόδος 13-16/5 –
Πειραιάς 19-21/5 –
Αθήνα 23-27/5

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Προσοχή στα... τηλεχειριστήρια!

Αντιμέτωποι με μια νέα απειλή για την υγεία τους, βρίσκονται οι λάτρεις των βιντεοπαιχνιδιών. Πρόκειται για την παλαμική ιδρωταδενίτιδα, μια πάθηση που προκαλεί επώδυνες αλλοιώσεις στις παλάμες των μανιωδών χειριστών του τηλεχειριστηρίου.
Τι πιθανότητες υπάρχουν να υποστούν βλάβες οι παλάμες όσων χρησιμοποιούν τηλεχειριστήριο για να παίξουν το αγαπημένο τους βιντεοπαιχνίδι; Αρκετές, σύμφωνα με το δερματολόγο Κλ. Βαλαρούτσο, ο οποίος υπογραμμίζει πως η διαρκής χρήση του τηλεχειριστηρίου μαζί με την επαναλαμβανόμενη πίεση των κουμπιών μπορεί να επιφέρει μικρές αλλά διαρκείς βλάβες στις επιφάνειες των παλαμών.
Τα συμπτώματα της παλαμικής ιδρωταδενίτιδας είναι όμοια με αυτά που παρατηρούνται στα πέλματα των ποδιών μετά από βαριά σωματική δραστηριότητα: Εμφανίζονται εξογκώματα που προσομοιάζουν με... κάλους!

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009

Κέντρο Υγείας στον Εύοσμο

Το Κέντρο Υγείας αστικού τύπου στον Εύοσμο, εγκαινίασε το μεσημέρι, ο υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δημήτρης Αβραμόπουλος. Πρόκειται για το πρώτο Κέντρο Υγείας που λειτουργεί στην Βόρεια Ελλάδα και το οποίο, όπως τόνισε ο κ. Αβραμόπουλος, θα παρέχει πολλαπλές υπηρεσίες στον τομέα της πρωτοβάθμιας υγείας.
O κ. Αβραμόπουλος διαβεβαίωσε ότι όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ θα αποκτήσουν μονάδες εντατικής θεραπείας. Μίλησε, για άλλη μία φορά, για την επικείμενη πρόσληψη 5.500 νοσηλευτών, η οποία, όπως υποστήριξε, μέχρι το 2010 θα δώσει την δυνατότητα της άρτιας λειτουργίας των νοσοκομείων.
Στα εγκαίνια του Κέντρου Υγείας αστικού τύπου Ευόσμου, ο υπουργός Υγείας χαρακτήρισε το κέντρο «κόσμημα» για το ΕΣΥ.
Νωρίτερα, ο κ. Αβραμόπουλος επισκέφθηκε την κινητή μονάδα του Θεαγενείου, στην πλατεία Αριστοτέλους, όπου πραγματοποιούνται προληπτικές εξετάσεις μαστογραφία, test pap και έλεγχος χοληστερίνης.

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009

Μάτια ερμητικά κλειστά

Ανοιχτό κάλεσμα στο κοινό της Θεσσαλονίκης να δημιουργήσει με τα μάτια κλειστά απηύθυναν μέλη της μη κυβερνητικής οργάνωσης «αναπηρία σήμερα», σε συνεργασία με την επιτροπή κοινωνικής πολιτικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Δεκάδες εθελοντές επέλεξαν να βυθιστούν για μερικά λεπτά στο σκοτάδι και να προσπαθήσουν μέσα από τη βιωματική αυτή εμπειρία να ζήσουν τι αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με τα προβλήματα όρασης. Το αποτέλεσμα είχε μεγάλο ενδιαφέρον.
"Αρχικά απλά τρομάζεις. Μετά... αφήνεσαι. Η δημιουργία δεν έχει ούτε μάτια, ούτε αυτιά". Ήταν τα λόγια της 18χρονης Χριστίνας Σίσκου η οποία θέλησε να ζήσει την εμπειρία του πως είναι να είσαι τυφλός. Και περιέγραψε αυτήν, ακριβώς, την εμπειρία. "Είναι πολύ δύσκολο να στηρίζεσαι σε άλλους. Χάνεσαι", συνέχισε. "Νοιώθω πολύ δυνατά τον ήχο. Έχω δύναμη στην αφή και αισθάνομαι, καλύτερα την αίσθηση του πηλού και την υγρασία του", έλεγε καθώς προσπαθούσε να κάνει ένα μικρό γλυπτό.
Η συνδρομή της όρασης στη ζωγραφική, στη γλυπτική ,στις κατασκευές θεωρείται για τον βλέποντα πληθυσμό αυτονόητη και απαραίτητη. Η εμπειρία της δημιουργίας με τα μάτια κλειστά ασφαλώς βοηθά στην κατανόηση για αυτόν που βλέπει για το τι αντιμετωπίζει κάποιος που δεν βλέπει.
Η βιωματική αυτή δράση σύμφωνα με τους διοργανωτές φιλοδοξεί να προσφέρει κάτι παραπάνω. Όσοι συμμετάσχουν έχουν την ευκαιρία να επανεκτιμήσουν τη δύναμη των υπολοίπων αισθήσεων εκτός από την όραση που ενδεχομένως περνούν συχνά σε δεύτερη μοίρα και αξιοποιούνται αρκετά.
"Δεν ήταν ένα απλό χάπενιγκ, αλλά μία βίωση", σχολίασε ο Χ. Μπίμπασης, εκπρόσωπος της οργάνωσης.

Δωρεάν τεστ ΠΑΠ στην πλατεία Αριστοτέλους για χιλιάδες γυναίκες

Περισσότερες από εκατό Θεσσαλονικιές θα κάνουν δωρεάν μαστογραφία και Pap τεστ. Αρκεί να βρεθούν στην πλατεία Αριστοτέλους, όπου θα γίνεται προληπτικός έλεγχος, από την αντινομαρχία Υγείας σε συνεργασία με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια και το Θεαγένειο Νοσοκομείο. Σύνθημα «Αυτό που θέλουν οι γυναίκες» κι αφορμή η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.
Ο καρκίνος του μαστού προσβάλει κάθε χρόνο 1.500 Ελληνίδες. Μία στις 10 γυναίκες στη διάρκεια της ζωής αναμένεται να προσβληθεί από τη νόσο. Η αυτοεξέταση του μαστού(κάθε γυναίκα μπορεί να το κάνει μετά τα 25 χρόνια της), η εξέταση από ειδικό γιατρό(οπωσδήποτε μετά τα 35 για μια φορά το χρόνο) και η μαστογραφία(μετά τα 40), σώζουν ζωές.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο ιός HPV που ευθύνεται για τον καρκίνο του τραχήλου τη μήτρας προσβάλει με... ρυθμό επιδημίας: πάνω από το 40-45% του γυναικείου πληθυσμού. Σύμφωνα με τον διοικητή του Θεαγενείου Νοσοκομείου, Δημήτρη Χριστογιάννη, περίπου 60 γυναίκες έκλεισαν ραντεβού για τις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις κι άλλες τόσες για Pap τεστ. Ανακοίνωσε, επίσης, ότι, πέρσι, μέσω του προγράμματος Interegg III, υποβλήθηκαν σε τεστ 4.500 βορειοελλαδίτισσες και τα ποσοστά έδειξαν ότι μόλις το 2% αυτών έπασχε από τη νόσο.

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

Σε 24ωρη απεργία οι νοσοκομειακοί γιατροί

Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009, οι νοσοκομειακοί γιατροί της Θεσσαλονίκης, ακύρωσαν, όμως, τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί το μεσημέρι. Σύμφωνα με το γραμματέα της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης, Θεόδωρο Zδούκο, το ποσοστό της συμμετοχής στην απεργία αγγίζει το 70%.
Αντίθετα με την κεντρική συγκέντωση, πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στα γραφεία της 3ης και 4η ΔΥΠΕ και η πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, από τους εργαζομένους στις Δομές Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης Μακεδονίας-Θράκης. Ζητούν καταβολή δεδουλευμένων των τελευταίων επτά μηνών, συνέχιση της χρηματοδότησης των δομών ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, ένταξη των εργαζομένων στα βαρέα - ανθυγιεινά και καταβολή νοσοκομειακού επιδόματος.

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

Lead Actor

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Τοξικές αποκριάτικες στολές

Αποκριάτικες στολές από υλικά κακής ποιότητας, χρωματισμένα με τοξικά υλικά, κυκλοφορούν στην αγορά. Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι στολές αυτές προορίζονται, κυρίως, για μικρά παιδιά. Στην πλειοψηφία τους, οι στολές αυτές είναι κατασκευασμένες στην Κίνα.
Προκειμένου να είναι χαμηλό το κόστος της παραγωγής οι κατασκευαστές στα ασιατικά κράτη χρησιμοποιούν πλαστικές ύλες και φθηνά υφάσματα με τοξικά χρώματα. Αποκριάτικες τέτοιες στολές κυκλοφορούν σε καταστήματα και λόγω του χαμηλού κόστους, επιλέγονται κατά το πλείστον από τους καταναλωτές.

Ανακαινίστηκαν τα χειρουργεία στο νοσοκομείο ΙΚΑ Παναγία

Τέσσερα ολοκαίνουργια χειρουργεία εξοπλισμένα με τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας έχει στη διάθεση του, από την Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2009, το νοσοκομείο ΙΚΑ Παναγία. Οι ανακαινισμένοι χώροι, μαζί με τους καινούργιους που προστέθηκαν εγκαινιάστηκαν από τον υποδιοικητή του ΙΚΑ, Δημήτρη Κυρζόπουλο.
Μια εικόνα που θυμίζει ευρωπαικά πρότυπα προσφέρουν πλέον οι χώροι των χειρουργείων στο νοσοκομείο ΙΚΑ Παναγία μετά την ανακαίνιση που υπέστησαν αλλά και τη συμπλήρωση τους με επιπλέον τετραγωνικά μέτρα. Ο εγκαινιασμός των υπερσύγχρονων χειρουργείων τελέστηκε το πρωί παρουσία του υποδιοικητή του ΙΚΑ του διευθυντή του νοσοκομείου και του προσωπικού.
Πρόκειται συνολικά για τέσσερις αίθουσες χειρουργείων και δύο βοηθητικούς χώρους συν τα γραφεία των χειρουργών. Τα νέα χειρουργεία είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά συστήματα εξαερισμού τροφοδοσίας οξυγόνου, απιονισμένου αέρα αλλά και φωτισμού. Για ένα χρόνιο αίτημα που επιτέλους ικανοποιήθηκε έκανε λόγο ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στο ΙΚΑ Παναγία σχολιάζοντας τα καινούργια χειρουργεία.

Ο υποδιοικητής του ΙΚΑ δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος απο το αποτέλεσμα τόνισε ότι για τον ίδιο ήταν ένα στοίχημα που κέρδισε και ανακοίνωσε τον δεύτερο στόχο της διοίκησης που αυτή τη φορά αφορά στην κατασκευή μιας μονάδας υγείας σε ιδιόκτητο οικόπεδο του ΙΚΑ στην οδό 25ης Μαρτίου.

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

48ωρη απεργία νοσοκομειακών γιατρών

Απέχουν από τα καθήκοντά τους σήμερα Πέμπτη και αύριο Παρασκευή οι νοσοκομειακοί γιατροί σε όλη τη χώρα. Αντιδρούν στις αλλαγές που έγιναν στο τελικό κείμενο της Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας τους. Εκτός νομοσχεδίου παραμένουν οι προβλέψεις για το αφορολόγητο των εφημεριών και για τη σύγκλιση εντός της προσεχούς τριετίας της αμοιβής των υπερωριών, με την αντίστοιχη που απολαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, η συμμετοχή στην απεργία ξεπέρασε το 70%, ωστόσο, οι ανάγκες καλύφθηκαν από το προσωπικό ασφαλείας.
Οι νοσοκομειακοί γιατροί ακολουθούν πλέον μόνο το νόμιμο πρόγραμμα των εφημεριών, με αποτέλεσμα σε πολλά νοσοκομεία να δημιουργούνται προβλήματα. Αυτό προβλέπει δύο εφημερίες το μήνα ανά ειδικευμένο γιατρό και τέσσερις ανά ειδικευόμενο. Μάλιστα, οι συνδικαλιστικές ενώσεις πραγματοποιούν παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όσα νοσηλευτικά ιδρύματα οι γιατροί υποχρεώνονται να εργαστούν πέρα του νόμιμου ωραρίου. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέλη του ΔΣ της ΕΝΙΘ πραγματοποίησαν σήμερα διαμαρτυρία στο νοσοκομείο Άγιος Δημήτριος.

Από αιμορραγία πέθανε ο 53χρονος

Ανανεωμένο 18.20

Σε αιμορραγικό σοκ, από έλκος στομάχου οφείλεται ο θάνατος του 53χρονου, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή μέσα σε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009. Αυτό προέκυψε από τη νεκροψία-νεκροτομή, που διενεργήθηκε, το μεσημέρι της Πέμπτης, 11 Φεβρουαριου 2009, στο Εργαστήριο Ιατροδικαστικής του Αριστοτελείου Πανπεπιστημίου.

"Κάποιος δεν έκανε καλά τη δουλειά του και θα αποδοθούν ευθύνες", σχολίασε ο υπουργός Υγείας, Δ. Αβραμόπουλος, ο οποίος πρόσθεσε πως "υπήρχε στοκ ασφαλείας -και πάντα υπάρχει- σε όλες τις αποθήκες του ΕΚΑΒ". Να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, στο ασθενοφόρο δεν υπήρχαν ηλεκτρόδια για τον απινιδωτή, με αποτέλεσμα οι γιατροί να μην μπορούν να επαναφέρουν τον 53χρονο.
Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Δ. Ψαρούλη, "ακόμη κι αν υπήρχε απινιδωτής στο ασθενοφόρο, ο άτυχος άνδρας θα κατέληγε, αν δεν του γινόταν, άμεσα, μετάγγιση αίματος". Ο ιατροδικαστής διαπίστωσε ότι ο θάνατος του 53χρονου οφειλόταν σε αιμορραγία του πεπτικού συστήματος (γαστρορραγία), λόγω έλκους δωδεκαδάκτυλου.
Για το θέμα διενεργείται έρευνα από την αστυνομία. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Παπαγεωργίου, έδωσε εντολή στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης να εποπτεύει την έρευνα της Αστυνομίας.

Αλμυρό το φιστίκι...

Τριάντα επτά τόνους ακατάλληλα φιστίκια κατάσχεσαν οι υπηρεσίες της νομαρχίας Θεσσαλονίκης. Όπως διαπιστώθηκε, η περιεκτικότητά τους σε αφλατοξίνες ήταν πάνω από τα επιτρεπτά όρια. Πρόκειται για δυο φορτία αραχίδες (προσοχή στο "α" μεταξύ συμφώνων, είναι τα γνωστά μας "αράπικα φιστίκια"), 19 τόνων, προέλευσης Κίνας. Επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε αφλατοξίνες ανιχνεύτηκαν σε 18 τόνους φιστίκια τύπου Αιγίνης, προέλευσης Η.Π.Α. Τα δυο φορτία μπλοκαρίστηκαν, καθώς απαγορεύεται η εισαγωγή τους, σύμφωνα με την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία και ειδοποιήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009

Στυτική δυσλειτουργία: Ε, και;

Τέσσερις στους δέκα άνδρες, από αυτούς που καλούν την 24ωρη τηλεφωνική γραμμή βοήθειας του Κέντρου Σεξουαλικής και Αναπαραγωγικής Υγείας, αντιμετωπίσουν πρόβλημα στυτικής δυσλειτουργίας. Άλλοι τέσσερις στους δέκα έχουν κάποιο άλλο οργανικό πρόβλημα. Επίσης, χιλιάδες είναι αυτοί που επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Μελέτης Ουρολογικών Παθήσεων, για συμβουλές. Οι περισσότεροι ζουν εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων και, στην πλειοψηφία τους είναι νέοι. Τα στοιχεία, τα οποία συγκεντρώθηκαν τη δεκαετία λειτουργίας της ανοικτής τηλεφωνικής γραμμής, δημοσιοποιήθηκαν σε εκδήλωση του ΚΕΣΑΥ και του ΙΜΟΠ, στη Θεσσαλονίκη, την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009.
Σύμφωνα με τα στοιχεία το 40% των ανδρών από όλη τη χώρα, που καλούν στη ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή (2310 99 90 99) του Κέντρου αντιμετωπίζοντας στυτική δυσλειτουργία, έχουν και κάποιο άλλο οργανικό (39%), ή κλινικά διαπιστωμένο ψυχολογικό (4%) πρόβλημα υγείας. Άντρες με πρόβλημα εκσπερμάτισης ή μειωμένη σεξουαλική επιθυμία, οι οποίοι καλούν την τηλεφωνική γραμμή βοήθειας, αναφέρουν οργανικά (σε ποσοστό 18%) και ψυχολογικά (σε ποσοστό 8%) προβλήματα.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες του Κέντρου, η στυτική δυσλειτουργία μπορεί να είναι το πρώτο σύμπτωμα σακχαρώδη διαβήτη (σε ποσοστό από 5-10%), καρδιαγγειακής νόσου (από 5-20%) ή ακόμη και σκλήρυνσης κατά πλάκας (σε μικρότερο ποσοστό, από 2-7%).
Το Ινστιτούτο Μελέτης Ουρολογικών Παθήσεων (Ι.Μ.Ο.Π.) έθεσε σε λειτουργία, το Φεβρουάριο του 2006, την ιστοσελίδα http://www.imop.gr. Στις δέκα πιο δημοφιλείς επισκέψιμες σελίδες, στην πρώτη θέση βρισκόταν το «Σεξουαλική υγεία...και το " Μόνο για νέους», που περιέχει πληροφόρηση για τα θέματα που συχνά ρωτούν οι νέοι στη γραμμή βοήθειας του ΚΕΣΑΥ. Aκολουθούν οι σελίδες με πληροφορίες για το AIDS και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, τις παθήσεις του προστάτη και φυσικά τη στυτική δυσλειτουργία.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο ενημέρωσης του ΚΕΣΑΥ, δρ. Σταμάτη Παπαχαρίτου, περισσότερες από 150.000 φορές, πολίτες της χώρας, είτε ζώντας σε κάποιο νησί είτε σε κάποιο απομακρυσμένο μέρος είτε σε ένα αστικό κέντρο, καταφέρνουν με τη βοήθεια του διαδικτύου να λαμβάνουν έγκαιρα και έγκυρα επιστημονική γνώση για τόσο ευαίσθητα θέματα.

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009

Καλύτερα τα παιδιά με μηνιγγίτιδα

Βελτιούμενη χαρακτηρίζεται η κατάσταση της υγείας 17χρονου αγοριού και 13χρονου κοριτσιού, τα οποία νοσηλεύονται στην παιδιατρική Κλινική του νοσοκομείου Λοιμωδών, με μηνιγγιτιδο-κοκκική λοίμωξη. Τα δύο παιδιά μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο στις 6 Φεβρουαρίου με υψηλό πυρετό και αιμορραγικά εξανθήματα.
Σύμφωνα με τους θεράποντες γιατρούς, η κατάσταση της υγείας των δύο παιδιών εξελίσσεται ομαλά.Η κοπέλα δεν είχε εμβολιαστεί, αντίθετα από το 17μηνο αγοράκι. Παρόλα αυτά προσβλήθηκε από την νόσο γιατί το εμβόλιο καλύπτει συγκεκριμένο τύπο της νόσου, όπως εξήγησαν οι παιδίατροι.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα περισσότερα κρούσματα μηνιγγίτιδας καταγράφονται από τον Δεκέμβριο έως τον Μάρτιο. Ο μηνιγγιτιδόκοκκος είναι μικρόβιο που επιφέρει την ασθένεια σε παιδιά και ενήλικες. Μηνιγγίτιδα ωστόσο, προκαλούν και τα μικρόβια αιμόφιλος της γρίππης και πενυμονιόκοκκος, καθώς και διάφοροι ιοί.
Το 17 μηνών αγοράκι και η 13χρονη κοπέλα από την Χαλκιδική μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Ειδικών Παθήσεων Λοιμωδών της Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009.

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

48ωρη απεργία στα νοσοκομεία

Σε 48ωρη απεργία κατεβαίνουν την Πέμπτη και την Παρασκευή, 12 και 13 Φεβρουαρίου 2009, οι νοσοκομειακοί γιατροί. Διαμαρτύρονται επειδή, σε νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπονται χαμηλότεροι, από τη συλλογική σύμβαση εργασίας, μισθοί.
Με ανακοίνωσή τους, οι νοσοκομειακοί γιατροί καταγγέλλουν:
Με εκτελεστικό όργανο τον υπουργό Υγείας κ. Αβραμόπουλο η κυβέρνηση προέβη σε μιά άνευ προηγουμένου εξαπάτηση των νοσοκομειακών γιατρών με το νομοσχέδιο που κατέθεσε την προηγούμενη Πέμπτη. Ενώ είχε υπογραφεί στις 1 Δεκεμβρίου 2008 κλαδική σύμβαση που ρύθμιζε το ωράριο και σειρά άλλων ζητημάτων το νομοσχέδιο που κατετέθη όχι
μόνον δεν κυρώνει τη σύμβαση αυτή, αλλά την αλλοιώνει σε βασικά της σημεία.
Συγκεκριμένα:
1.- οι αυξήσεις στους βασικούς μισθούς είναι μικρότερες κατά 50-100 ευρώ των συμφωνηθέντων
2.- δεν περιλαμβάνει το αφορολόγητο των εφημεριών άνω των 4
3.- δεν περιλαμβάνει την κατάργηση του πλαφόν Αρεοπαγίτη με 29 χρόνια προύπηρεσία
4.- παραλείπει οιανδήποτε αναφορά στην διάρκεια της συλλογικής σύμβασης, η οποία είχε συμφωνηθεί να είναι ετήσια.
Το Γενικό Συμβούλιο της ΟΕΝΓΕ συνεδρίασε την Παρασκευή και αποφάσισε ότι "για λόγους πολιτικής αξιοπιστίας και συνδικαλιστικής συνέπειας, αλλά κυρίως για λόγους σεβασμού της συλλογικής αξιοπρέπειας των γιατρών να καταγγείλει αυτή τη μεθόδευση και να εμμείνει στην πλήρη εφαρμογή όλων των όρων της κλαδικής σύμβασης που συνυπογράψαμε".
Η ΟΕΝΓΕ
  • Καλεί τις Ενώσεις να εφαρμόσουν προγράμματα εφημεριών στη βάση του υπάρχοντος Εθνικού Δικαίου (2 εφημερίες το μήνα οι ειδικευμένοι και 4 οι ειδικευόμενοι γιατροί).
  • Προκηρύσσει 48ωρη απεργία την Πέμπτη και Παρασκευή 12 και 13 Φεβρουαρίου
  • Οργανώνει συνέντευξη τύπου τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου
  • Ενημερώνει όλους τους κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς για το οξύτατο κοινωνικό πρόβλημα που θα προκύψει.
Το νομοσχέδιο εισάγεται στην Επιτροπή της Βουλής μεθαύριο Τρίτη και ήδη έχουν εκδηλωθεί αντιδράσεις από κυβερνητικούς βουλευτές που απειλούν να το καταψηφίσουν, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ που είχε δηλώσει ότι θα το υπερψήφιζε μετά την χονδροειδή αλλοίωση είναι πολύ αμφίβολο αν θα το πράξει. Συνεπώς το νομοθέτημα κινδυνεύει να οδηγήσει σε πολιτική πανωλεθρία τον υπουργό Υγείας.
Υπάρχει όμως ακόμη ένα σημείο καίριας σημασίας. Εαν η κλαδική σύμβαση κυρώνονταν όπως υπογράφτηκε θα ήταν δεσμευτική απ΄ όλους τους γιατρούς της χώρας προκειμένου να υπάρξει παρέκκλιση από το 48ωρο. Το συγκεκριμένο νομοθέτημα δεν μπορεί να αποτρέψει οιονδήποτε θελήσει να εφαρμόσει πρόγραμμα 2 εφημεριών το μήνα, πράγμα που σημαίνει ότι καθίσταται άκρως επισφαλής η εφημέρευση των νοσοκομείων.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Ενωση που είχε απειλήσει την Ελλάδα με παραπομπή στο Ευρ. Δικαστήριο για το ζήτημα του 48ωρου μάλλον θα πραγματοποιήσει την απειλή της μετά την τελευταία εξέλιξη.

H φωτογραφία είναι από παλαιότερη κινητοποίηση των νοσοκομειακών γιατρών, στον πεζόδρομο της Αριστοτέλους, έξω από τον Ιατρικό Σύλλογο.

Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009

Ποιος χλωριώνει το νερό της πόλης;


Η μία καταγγελία διαδέχεται την άλλη, στην ΕΥΑΘ. Πρόεδρος και μερίδα εργαζομένων φαίνεται ότι βρίσκονται σε πόλεμο, διαφορετικά δεν εξηγείται με άλλον τρόπο το μπαράζ καταγγελιών, από αμφότερους. Η νέα καταγγελία προέρχεται από το Σωματείο Εργαζομένων στην ΕΥΑΘ. Σύμφωνα με την καταγγελία αυτή, "ανειδίκευτοι εργάτες διαχειρίζονται τη χλωρίωση του νερού, που καταλήγει στα περισσότερα νοικοκυριά". Το Blog, σε καμία περίπτωση δεν υιοθετεί την καταγγελία. Είναι σίγουρο ότι, μέσα στις επόμενες ημέρες, θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση, από τη διοίκηση της εταιρίας, για το θέμα αυτό, καθώς έχει επιδείξει -και άλλες φορές στο παρελθόν- παρόμοια ευαισθησία, ειδικά για θέματα που άπτονται τις δημόσιας υγείας.

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2008

Επικίνδυνα κρασιά

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με εντολή του Νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη η Διεύθυνση Εμπορίου της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνει ότι μετά από δειγματοληψία του Τμήματος Τεχνικού Ελέγχου της Διεύθυνσης βρέθηκαν τα παρακάτω αποτελέσματα :

    1. Στις 22-09-2008, από σούπερ μάρκετ της Θεσσαλονίκης και μετά την έκδοση των εργαστηριακών αναλύσεων από το Γ.Χ.Κ., το προϊόν << Ηπειρώτικος Τοπικός Οίνος Ερυθρός (ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ) 2005>> σε γυάλινη φιάλη των 750ml 12%Vol L21078 , το οποίο παράγεται και εμφιαλώνεται από την ZOINOS AE που βρίσκεται στην Ζίτσα Ιωαννίνων, κρίθηκε μη κανονικό, μη ασφαλές του οποίου απαγορεύεται η διάθεση στην κατανάλωση, λόγω του ότι έχει ολική περιεκτικότητα σε θειώδη ανυδρίτη 193,6±20,7 mg SO2/L αντί όχι περισσότερο από 160 mg SO2 /L.
    2. Στις 22-09-2008, από σούπερ μάρκετ της Θεσσαλονίκης και μετά την έκδοση των εργαστηριακών αναλύσεων από το Γ.Χ.Κ, το προιόν << Οίνος Ερυθρός Γλυκός ( ΝΑΜΑ)>> σε γυάλινο μπουκάλι των 750 ml 13% Alc/Vol L 80404 1565, το οποίο παράγεται και εμφιαλώνεται από την ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΘΗΡΑΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΣΥΝ ΠΕ ( SANTO WINES) που βρίσκεται στον Πύργο Θήρας , κρίθηκε μη κανονικό- μη ασφαλές του οποίου απαγορεύεται η διάθεσή του στην κατανάλωση, λόγω του ότι περιέχει συντηρητικό σορβικό οξύ 325,8±17,9 mg/L αντί όχι περισσότερο του 200mg/L.

Δόθηκαν οδηγίες για απόσυρση των προϊόντων.